Δευτέρα, Νοεμβρίου 02, 2009

Το χειρότερο τρίμηνο στα δεξαμενόπλοια από το 1992

Capital Product Partners

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Δευτέρα, 2 Νοεμβρίου 2009 07:00

Ο κ. Ε. Μαρινάκης σε παλαιότερη εκδήλωση στο Nasdaq [.IXIC] Σχετικά άρθρα .

Τα χειρότερα αποτελέσματα από το 1992 βιώνει ο κλάδος των δεξαμενοπλοίων, ενώ η έξοδος από το τούνελ δεν φαίνεται ούτε το 2010, σύμφωνα με εκτιμήσεις της διοίκησης της Capital Product Partners της εισηγμένης στον Nasdaq, ναυτιλιακής εταιρείας του κ. Ευάγγελου Μαρινάκη.

Με αφορμή της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου και εννεάμηνου της Capital product, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ιωάννης Λαζαρίδης, σχολίασε ότι ο κλάδος των δεξαμενοπλοίων εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπος με τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στην εμπορία πετρελαίου και στο πιστωτικό σύστημα.

Τα ναύλα των δεξαμενοπλοίων εξακολούθησαν να πιέζονται και κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου 2009 φθάνοντας σε ορισμένα τμήματα της αγοράς στα ιστορικά χαμηλά πολλών χρόνων, σαν αποτέλεσμα της χαμηλής ζήτησης για προϊόντα διύλισης και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Η αύξηση από την άλλη πλευρά της προσφερόμενης χωρητικότητας και η άνοδος των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων έχει περαιτέρω αρνητικές επιπτώσεις στα αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου ο οποίος βιώνει στο τρίτο τρίμηνο του 2009 τα χειρότερα αποτελέσματα από το 1992.

Ο κ. Λαζαρίδης εκτιμά ότι οι δύσκολες συνθήκες θα συνεχισθούν και για το υπόλοιπο του 2009, αλλά και το 2010. Οι παράγοντες που δείχνουν ότι οι πιέσεις στα ναύλα θα συνεχισθούν είναι η μείωση της ζήτησης πετρελαίου για το 2009 σε σχέση με το 2008 (-1,9% σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας) και οι νέες παραδόσεις πλοίων που θα αυξήσουν τη χωρητικότητα.

Όλες οι ενδείξεις δείχνουν ότι θα υπάρξει περαιτέρω πτώση των αξιών πλοίων και των ναύλων σε μεσοπρόθεσμη βάση, εκτιμά η Capital Product Tankers, προσθέτοντας ότι αβέβαιες προοπτικές για το υπόλοιπο του έτους και η έλλειψη απτών ενδείξεων ανάκαμψης για το 2010 στην αγορά δεξαμενοπλοίων είναι πιθανόν να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στα αποτελέσματα της εταιρείας ιδιαίτερα όταν αρχίσει η διαδικασία των νέων ναυλώσεων των πλοίων.

Πάντως η εταιρεία ευελπιστεί σε μία καλή πορεία, καθώς δεν έχει δεσμεύσει κεφάλαια σε αγορές ή ναυπηγήσεις, έχει προχωρήσει σε τροποποιήσεις των όρων των δανείων της, ενώ έχει εξασφαλίσει την απασχόληση του 97% του στόλου της για το 2009 και το 67% για το 2010. Η Capital Product Partners ελέγχει ένα στόλο από 18 δεξαμενόπλοια εκ των οποίων 15 είναι τύπου MR tankers, δύο μικρά product tankers και ένα Suezmax crude oil tanker.

Η εταιρεία ανακοίνωσε για το τρίτο τρίμηνο του 2009 καθαρά κέρδη ύψους 7,1 εκατ. δολ. έναντι 15,6 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2008 και έσοδα ύψους 30,5 εκατ. δολ. έναντι 36 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2008.

Η εταιρεία επισημαίνει ότι στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου δεν υπήρχαν επιπλέον έσοδα από τις συμβάσεις ναύλωσης που προβλέπουν συμμετοχή στα κέρδη, καθώς η αγορά πιέσθηκε αισθητά.

Πάντως η Capital Product Tankers ακλουθώντας την πολιτική των χρονοναυλώσεων συγκράτησε τα αποτελέσματά της σε επίπεδα πολύ καλύτερα αυτών που διαμορφώνονται στην spot αγορά.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια: