Πέμπτη, Νοεμβρίου 19, 2009

Συζητήσεις για τις ταχύτητες των container vessels

Posted from: theseanation.gr


Συζητήσεις για τις ταχύτητες των container vessels




Το αργόσυρτο της ανάκαμψης της παγκόσμιας αγοράς στο τομέα των εμπορευματοκιβωτίων έχει προκαλέσει σύμφωνα με μερίδα ειδικών αναλυτών “τρικυμία εν κρανίω” στα επιτελικά στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων τα οποία και διακατέχει προβληματισμός για τις ταχύτητες των πλοίων.

Ως γνωστόν, στην αρχή της κρίσεως και με την απότομη μείωση των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων, μια από τις πρώτες επιλογές ήταν και η μείωση των ταχυτήτων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις δυνατότερο χαμηλές.

Η επιλογή αυτή, που κατά τους εμπειρογνώμονες δεν ακολουθήθηκε από όλες τις εταιρείες στην φάση της εξόδου από την κρίση αποτελεί αντικείμενο διερεύνησης.

Αιτία οι διαπιστώσεις εξειδικευμένων σε θέματα ναυπηγικής εμπειρογνωμόνων που ασχολούνται με το κόστος καυσίμων ανά τύπο πλοίου, ότι η επιλογή των μικρών ταχυτήτων δεν προσέφερε τα αναμενόμενα στην εξοικονόμηση καυσίμων καθώς οι βολβοί των πλοίων και γενικότερα η σχεδίαση τους είναι να αποδίδουν στο επίπεδο των προκαθορισμένων υπηρεσιακών τους ταχυτήτων και όχι σε ταχύτητες που ακολουθούνται σε ρότες με πυκνή συγκοινωνία ή σε προσεγγίσεις λιμένων.

Όλα αυτά έχουν ανοίξει μια νέα συζήτηση ,η οποία καθίσταται άκρως ενδιαφέρουσα και από το γεγονός ότι η εξοικονόμηση καυσίμων έχει συνδεθεί με μια άλλη μεγάλη συζήτηση που αφορά στους αέριους ρύπους που προκαλούνται από τα πλοία, τους τύπους καυσίμων που χρησιμοποιούν, αλλά και τις ταχύτητες εκείνες που μπορούν να συνδυάσουν αποδοτικότητα στην χρήση των πλοίων με μικρό κόστος καυσίμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: