Πέμπτη, Νοεμβρίου 26, 2009

Θέλουν να πουλήσουν πλοία και δεν μπορούν

Επιπλέον επίπτωση της κρίσης στις ακτοπλοϊκές

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2009 07:00
Η Attica Group πρωτίστως αλλά και δευτερευόντως η Minoan Lines και λιγότερο η ΑΝΕΚ είχαν αξιοποιήσει στο πρόσφατο παρελθόν τη δυνατότητα που έδινε η αγορά για πώληση πλοίων.

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στην πώληση πλοίων είναι μία επιπλέον επίπτωση της κρίσης που πλήττει την οικονομία και τη ναυτιλία, μαζί βέβαια με την πτώση της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης.

Οπως σημειώνουν στη «Ν» στελέχη του ακτοπλοϊκού κλάδου, η διεθνής οικονομική κρίση έπληξε μόνο την επιβατική κίνηση και επομένως τα έσοδα των εταιρειών αλλά και τις αξίες των επιβατηγών πλοίων καθιστώντας την πώλησή τους ασύμφορη στα παρόντα επίπεδα τιμών.

Επισημαίνεται ότι στο πρόσφατο παρελθόν τα κέρδη που εμφάνιζαν οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι οφείλονταν ως ένα βαθμό και σε πωλήσεις πλοίων. Η Attica Group πρωτίστως αλλά και δευτερευόντως η Minoan Lines και λιγότερο η ΑΝΕΚ, είχαν αξιοποιήσει στο πρόσφατο παρελθόν τη δυνατότητα που έδινε η αγορά για πώληση πλοίων τους σε υψηλά επίπεδα αποκομίζοντας σημαντικά κέρδη.

Η κρίση έχει στενέψει υπερβολικά τα περιθώρια για ανάλογες κινήσεις στην τρέχουσα περίοδο, ενώ ταυτόχρονα παρατηρείται υπερπροσφορά χωρητικότητας στις γραμμές της Αδριατικής. Οι εν δυνάμει αγοραστές κάνουν υπομονή και περιμένουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δυο μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν βγάλει πλοία προς πώληση χωρίς όμως μέχρι στιγμής αποτέλεσμα. Η μοναδική κίνηση αγοραπωλησίας που σημειώθηκε τις τελευταίες ημέρες και ως ένα βαθμό ενδεικτική της κατάστασης, είναι η εντός του ομίλου Grimaldi μεταβίβαση, του πλοίου «Zeus Palace». Μία εταιρεία του ομίλου το πουλά σε άλλη (τη Minoan Lines). Μία κίνηση που προφανώς εξυπηρετεί και συγκεκριμένες ανάγκες του ιταλικού ομίλου που έχουν σχέση με την τρέχουσα συγκυρία.

Με την έλλειψη κερδών από πωλήσεις πλοίων και τη μείωση της επιβατικής κίνησης οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αναμένεται να έχουν πολύ χειρότερα αποτελέσματα στην τρέχουσα χρήση σε σύγκριση με πέρυσι.

Εξαίρεση στην τάση αυτή ενδεχομένως να αποτελέσει η Hellenic Seaways η οποία δεν αντιμετωπίζει τις έντονες «πιέσεις» που αντιμετωπίζουν οι άλλες τρεις μεγάλες εταιρείες (ANEK, Attica Group, Minoan) στις γραμμές της Αδριατικής. Ταυτόχρονα το κόστος καυσίμων των ταχύπλοων πλοίων της μειώθηκε συγκριτικά περισσότερο, στο εννεάμηνο, απ' ό,τι το κόστος καυσίμων των συμβατικών πλοίων των άλλων εταιρειών.

Αύξηση κεφαλαίου

Στο μεταξύ εγκρίθηκε χθες από την έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Attica Group η πρόταση της διοίκησης για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.

Σύμφωνα με την έκθεση του διοικητικού συμβουλίου της Attica Group, η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας θα γίνει με καταβολή μετρητών μέχρι ποσού 18.806.299,36 ευρώ με δικαίωμα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων. Θα εκδοθούν 22.658.192 νέες μετοχές, ονομαστικής αξίας 0,83 ευρώ σε αναλογία 4 νέες ανά 25 παλαιές μετοχές, με τιμή διάθεσης 2,00 ευρώ ανά μετοχή, με σκοπό την άντληση κεφαλαίων ύψους 45.316.384 ευρώ.

Στη χθεσινή συνέλευση ο βασικός μέτοχος της εταιρείας, η MIG, δεσμεύθηκε ότι θα συμμετάσχει στην αύξηση και θα διατηρήσει το ποσοστό της ως η νομοθεσία ορίζει.

Τα κεφάλαια που θα αντληθούν από την προτεινόμενη αύξηση θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση μέρους της κατασκευής των δύο επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων που ναυπηγούνται στα ναυπηγεία Daewoo της Κορέας καθώς και για την ενίσχυση του κεφαλαίου κίνησης του ομίλου.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: