Πέμπτη, Νοεμβρίου 19, 2009

Η ΕΕΝ θέτει θέμα μείωσης των οργανικών συνθέσεων

Στα πλοία της ακτοπλοΐας

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2009 07:00

Ανοίγει και πάλι το φάκελο για την πλήρη απελευθέρωση της ακτοπλοΐας η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), όπως μετονομάσθηκε η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), ενώ παράλληλα θέτει ως θέμα πρώτης προτεραιότητας τη μείωση της οργανικής σύνθεσης των πλοίων της ακτοπλοΐας στα επίπεδα της ασφαλούς σύνθεσης που θέτει και επιβάλλει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ).

Ο πρόεδρος της ΕΕΝ, Απόστολος Βεντούρης.

Μιλώντας σε χθεσινή έκτατη συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της ΕΕΝ, Απόστολος Βεντούρης, αφού αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα ύπαρξης της νέας Ένωσης σημείωσε τους στόχους που θέτει η ΕΕΝ για το 2010.

Αρχικά εκτίμησε ότι η επόμενη χρονιά θα είναι πολύ δύσκολη για την ελληνική οικονομία και την ακτοπλοΐα.

Ήδη τρεις εταιρείες κήρυξαν πτώχευση και είκοσι πλοία έδεσαν, είπε ο πρόεδρος της ΕΕΝ. Προκειμένου η ακτοπλοΐα να επιβιώσει θα πρέπει να αλλάξει ριζικά το θεσμικό πλαίσιο και να καταστεί ανταγωνιστική σύμφωνα με τον κ. Βεντούρη.

«Έχουμε επιλέξει», είπε, «να επικεντρωθούμε στην πλήρη εναρμόνιση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92 διότι πιστεύουμε ότι η εναρμόνιση θα αποτελέσει την αφετηρία για την επίλυση σημαντικού μέρους των προβλημάτων και στόχων μας».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην αιτιολογημένη γνώμη που εκκρεμεί από πλευράς Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς τη χώρα μας για την παραβίαση του κοινοτικού δικαίου στα θέματα της ακτοπλοΐας.

Αφού άφησε να εννοηθεί ότι η προηγούμενη ηγεσία της ΕΕΑ δεν προχώρησε το θέμα, αποκάλυψε ότι η διεύθυνση μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι έτοιμη να επανεξετάσει το φάκελο έπειτα από πρόσφατη παρέμβαση της ΕΕΑ και ότι «θα ζητηθούν επί του σχεδίου της τελικής απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι απόψεις όλων των φορέων μεταξύ των οποίων και της Ένωσής μας».

Τα πέντε εκκρεμή ζητήματα, κατά την κρίση της Επιτροπής στο πλαίσιο των Αιτιολογημένων Γνωμών, είναι οι τιμές των εισιτηρίων, η δρομολόγηση στις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές), η ενδιαίτηση, η σύνθεση των πληρωμάτων στα πλοία και οι επιβαλλόμενες εκπτώσεις.

Η Επιτροπή, συμπλήρωσε ο κ. Βεντούρης, υπήρξε απολύτως σύμφωνη με τις θέσεις μας στο ζήτημα της ενδιαίτησης, ενώ εξετάζει τα υπόλοιπα ζητήματα θετικά, τα οποία θα συζητηθούν στην επόμενη επίσκεψη μελών της ΕΕΝ στις Βρυξέλλες το Δεκέμβριο του 2009.

Η ΕΕΝ θα αναπτύξει τις πάγιες θέσεις της ακτοπλοΐας να εφαρμοσθεί ορθά και πλήρως ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός 3577/1992 και να τροποποιηθεί ο αντίθετος με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό, νόμος 2932/2001.

Για την περίπτωση μη ευόδωσης αυτών των προσπαθειών μας, οι εκπρόσωποι της Ένωσής μας έχουν έρθει ήδη σε επαφή με Έλληνες και άλλους Ευρωπαίους ευρωβουλευτές για το ζήτημα αυτό και υπάρχει η πρόθεση εναλλακτικά να προβούμε σε νέες καταγγελίες προς την Ε.Ε.

Ο κ. Βεντούρης απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις σημείωσε μεταξύ άλλων ότι το καθεστώς επάνδρωσης των πλοίων είναι απαρχαιωμένο αφού προβλέπει ειδικότητες που δεν υπάρχουν, ενώ τόνισε ότι η ελληνική ακτοπλοΐα εάν δεν γίνει ανταγωνιστική δεν θα επιβιώσει.

Αναφέρθηκε για μία ακόμη φορά στη νέα κατάσταση που διαμορφώθηκε στις γραμμές της Αδριατικής με την έλευση πλοίου του ομίλου Grimaldi με ιταλική σημαία το οποίο έχει ανταγωνιστική σύνθεση και διερωτήθηκε γιατί δεν αντιδρά η ΠΝΟ που χάνονται θέσεις εργασίας Ελλήνων ναυτικών.

Είναι όμως λαλίστατη, συμπλήρωσε, όταν ελέγχει πλοία της ακτοπλοΐας και διαπιστώνει ότι σε 100 θέσεις εργασίας μπορεί να λείπει μία. Αμέσως απειλεί με ακινητοποίηση του πλοίου, ενώ στην Αδριατική που χάθηκαν 80 θέσεις εργασίας τι έκανε, αναρωτήθηκε.

Ποιοι εκπροσωπούνται

Αναφερόμενος στη νέα Ένωση ο κ. Βεντούρης χαρακτήρισε επιτακτική την ανάγκη «ενιαίας εκπροσώπησης του συνόλου της επιβατηγού, τουριστικής και εμπορευματικής ναυτιλίας ενώπιον δημόσιων φορέων και κρατικών Αρχών».

Ανταποκρινόμενη στα παραπάνω, συμπλήρωσε, η ΕΕΑ και με τη συμμετοχή έξι ακόμη κλάδων προχώρησε σε τροποποίηση του καταστατικού της και μετονομάστηκε σε «Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας».

Στη συνέχεια παρουσίασε τα νέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου με συνοπτική περιγραφή των κλάδων που εκπροσωπούν ως εξής: Ο κ. Αντώνης Αγαπητός, εκπροσωπεί την ακτοπλοΐα η οποία αριθμεί περίπου 100 πλοία, ο κ. Κώστας Παναγιωτόπουλος εκπροσωπεί την ελληνική κρουαζιέρα η οποία αριθμεί περίπου 10 πλοία, ο κ. Εμμανουήλ Γαλανάκης εκπροσωπεί τον τομέα της Ε/Γ-Ο/Γ διεθνών πλόων ο οποίος αριθμεί περίπου 40 πλοία, ο κ. Θεολόγος Παναγιωτάκης εκπροσωπεί τα πορθμεία τα οποία αριθμούν περίπου 80 πλοία, ο κ. Μιχάλης Τεριακίδης εκπροσωπεί τα φορτηγά οχηματαγωγά τα οποία αριθμούν περίπου 35 πλοία, ο κ. Αθανάσιος Χηνόπουλος εκπροσωπεί τα τουριστικά ημερόπλοια τα οποία αριθμούν περίπου 800 πλοία και ο κ. Εμμανουήλ Γαλανός εκπροσωπεί τα επιβατηγά τουριστικά σκάφη τα οποία αριθμούν περίπου 4.000 πλοία.

Περί ΣΕΕΝ

Στη διάρκεια της συνέντευξης, ο κ. Βεντούρης αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο ρόλο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και στις σχέσεις με την ΕΕΑ.

Μεταξύ άλλων, καταφέρθηκε κατά μελών του ΣΕΕΝ χωρίς όμως να τα κατονομάσει ότι κάνουν ντάμπιγκ στις τιμές των εισιτηρίων, σημείωσε ότι στο ΣΕΕΝ συμμετέχουν και εταιρείες που δεν εκπροσωπούν ελληνικά συμφέροντα, ενώ κατέληξε λέγοντας ότι «μόνο η κοινή πορεία θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Εμείς δεν θέλουμε απορρόφηση του ενός από τον άλλο αλλά συμπόρευση από κοινού».

Να σημειωθεί ότι η ΑΝΕΚ, η οποία συμμετέχει και στις δύο ενώσεις, δεν πρόκειται να αποχωρήσει από τον ΣΕΕΝ όπως ανέφεραν χθες στελέχη της, ενώ η εταιρεία κρουαζιερόπλοιων Louis είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, μέλος και στις δυο Ενώσεις.

Επισημαίνεται ότι στο ΣΕΕΝ είναι μέλη τα πλοία ενώ στην ΕΕΝ οι εταιρείες με όλο το στόλο τους. Συνεπώς κάποια εταιρεία μπορεί να είναι μέλος και στις δυο Ενώσεις. Σε ό,τι αφορά το ΣΕΕΝ μπορεί όμως να επιλέξει το «επίπεδο» εκπροσώπησης (π.χ. ένα η δύο πλοία και όχι όλο το στόλο της).

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: