Τετάρτη, Νοεμβρίου 18, 2009

Δεν θα «σφυρίξει» το τρένο στο λιμάνι…

ο Πειραιάς χάνει φορτία ενώ το Λαύριο την ευκαιρία να εξελιχθεί σε επιβατικό λιμάνι


Δεν θα «σφυρίξει» το τρένο στο λιμάνι…




Σχεδόν επί μία δεκαπενταετία και πλέον εκτείνονται χρονικά οι συζητήσεις για την περιβόητη κάλυψη του εμπορικού λιμένα του Πειραιά με τον σιδηροδρομικό άξονα και άλλο τόσο οι προσπάθειες των εκάστοτε διοικήσεων να πείσουν τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες να προχωρήσουν το έργο.

Χθες πάντως ο τέως διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Ν. Αναστασόπουλος κατέστησε σαφές ότι από συζητήσεις το όλο ζήτημα πήγε καλά αλλά από ουσία τίποτα αφού η γραμμή σύνδεσης του εμπορικού λιμένα «σταμάτησε» σε γειτονική περιοχή.

Όπως ανέφερε οι σχεδιασμοί και τα χρονοδιαγράμματα έχουν ανατραπεί πολλάκις γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα το εμπορικό λιμάνι να στερηθεί ενός μεγάλου «ατού» για την ανταγωνιστικότητά του και οι χρήστες των εγκαταστάσεών του άρα και η εθνική οικονομία να στερηθούν των ωφελειών από τις συνδυασμένες μεταφορές και τα σχετικά προγράμματα που «τρέχει» η ΕΕ.

Αν και δεν αναφέρθηκε σε λεπτομέρειες στην εκ βάθους καρδία εξομολόγηση των «περιπετειών» που υφίσταται ένας τεχνοκράτης που εμπλέκεται με το δημόσιο σύστημα και τις λογικές του, τα στοιχεία εμφανίζουν το όλο θέμα να έχει παραπεμφθεί στις καλένδες όπως έχει, σύμφωνα με εκτιμήσεις τοπικών παραγόντων της Λαυρεωτικής παραπεμφθεί και το θέμα της εκεί σιδηροδρομικής κάλυψης του λιμένα.

Και στις δύο περιπτώσεις πάντως η ζημία είναι μεγάλη καθώς ο Πειραιάς χάνει φορτία ενώ το Λαύριο την ευκαιρία να εξελιχθεί σε επιβατικό λιμάνι μείζονος σημασίας για τις ταχύπλοες μονάδες και άρα για τις νησιωτικές οικονομίες που απαιτούν βελτίωση των ακτοπλοϊκών τους συνδέσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: