Τρίτη, Νοεμβρίου 24, 2009

Λ. Κατσέλη: Πρόθεση μας είναι να στηρίξουμε την ελληνική ναυτιλία

Ιδιαίτερα αποκαλυπτική, όσον αφορά τις προθέσεις της κυβέρνησης στα θέματα της ναυτιλίας ήταν η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη στο Λονδίνο κατά τη διάρκεια της συνέντευξης που παρεχώρησε στους ξένους ανταποκριτές και στους Έλληνες δημοσιογράφους: Αναλυτικά η συνέντευξη: Λούκα Κατσέλη: Βρίσκομαι στο Λονδίνο, στα πλαίσια της 26ης Συνέλευσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, ενός ιδιαίτερα σημαντικού Οργανισμού που τα τελευταία 60 χρόνια από την ίδρυσή του παρέχει το διεθνές ρυθμιστικό πλαίσιο στον τομέα της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, τη προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος και τη διασφάλιση ενός σταθερού θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση της διεθνούς ναυτιλίας. Πολλά θέματα, θέματα ασφάλειας, θέματα περιβάλλοντος, απασχολούν τον Οργανισμό που αποτελεί έναν από τους πυλώνες του όλου συστήματος των Ηνωμένων Εθνών.

Είμαστε εδώ πραγματικά για να στηρίξουμε τον θεσμό και να στηρίξουμε και τον Γενικό του Γραμματέα, ο οποίος γνωρίζετε πολύ καλά ότι είναι ένας διαπρεπής Έλληνας. Η χώρα μας πραγματικά δεν μπορεί παρά να πρωταγωνιστήσει στη διεθνή σκηνή, στον τομέα της ναυτιλίας και κυρίως εδώ, στον ΙΜΟ που είναι το διεθνές forum για την επίλυση των βασικών ζητημάτων που αφορούν τη διεθνή ναυτιλία και τα ναυτιλιακά ζητήματα. Σε λίγες μέρες θα έχουμε στην Κοπεγχάγη τα θέματα της Κλιματικής Αλλαγής. Ο ΙΜΟ αναλαμβάνει πρωτοβουλίες τις οποίες υποστηρίζουμε και ελπίζουμε ότι πραγματικά αυτές οι πρωτοβουλίες και οι προτάσεις του θα ευοδωθούν και θα υπάρχει πρόοδος τουλάχιστον όσον αφορά στο πολιτικό πλαίσιο στην Κοπεγχάγη. Ως Ελλάδα έχουμε υποχρέωση - και ως μεγάλη ναυτιλιακή δύναμη - να πρωταγωνιστήσουμε και στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής και στη προσπάθεια για την μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τη ναυτιλία. Όπως γνωρίζετε, η κυβέρνηση δίνει ιδιαίτερη σημασία στο θέμα αυτό, στο θέμα της αντιμετώπισης των αρνητικών επιπτώσεων από την κλιματική αλλαγή και διεθνώς και στην Ελλάδα, γι’ αυτό μιλάμε και για πράσινη ανάπτυξη στην χώρα μας.

Ένα άλλο από τα μεγάλα και καυτά ζητήματα που απασχολούν τη Συνέλευση είναι το ζήτημα της πειρατείας. Πρόκειται για ένα θέμα το οποίο θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε διεθνώς. Είναι ένα ζήτημα το οποίο απασχολεί τα ελληνικά πλοία και τους ναυτικούς μας, και γενικότερα το όλο ζήτημα της ασφάλειας των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών. Είναι ένα από τα καινούρια ζητήματα που συμπεριλαμβάνονται στην ατζέντα, για το οποίο απαιτείται διεθνή απάντηση. Βρισκόμαστε στη μέση μιας διεθνούς κρίσης, η οποία έχει πλήξει και την ναυτιλία, καθώς τόσο οι προοπτικές του διεθνούς εμπορίου, όσο και της ανάκαμψης της διεθνούς οικονομίας, είναι αβέβαιες. Έχει πολύ μεγάλη σημασία αυτή τη στιγμή να εξετάσουμε πολύ σοβαρά τα θέματα της οικονομικής και της χρηματοπιστωτικής διαχείρισης και στον κρίσιμο τομέα της ναυτιλίας. Ήδη με μεγάλη χαρά βλέπω ότι όλοι οι παράγοντες της ελληνικής ναυτιλίας δραστηριοποιούνται δυναμικά και αντιμετωπίζουν τις μεγάλες προκλήσεις από την διεθνή χρηματοπιστωτική κρίση, αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες εν μέσω κρίσης και αυτό δείχνει ακριβώς τη δυναμική του κλάδου. Αυτή άλλωστε η δυναμική του κλάδου ώθησε την κυβέρνηση ουσιαστικά να αναβαθμίσει τις δραστηριότητες του τέως Υπουργείου Ναυτιλίας, εντάσσοντάς το στο καινούριο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Γιατί ναυτιλία για την Ελλάδα σημαίνει ανταγωνιστικότητα, ναυτιλία για την Ελλάδα σημαίνει οικονομία. Επομένως, εάν θέλουμε να μιλάμε για ναυτιλία, μιλάμε για έναν από τους κλάδους που η Ελλάδα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο διεθνώς. Αυτόν τον πρωταγωνιστικό ρόλο θέλουμε να τον ενδυναμώσουμε και πραγματικά να αξιοποιήσουμε όσο δυνατόν περισσότερο τις διασυνδέσεις και τις θετικές συνέπειες αυτού του κλάδου στην παγκόσμια οικονομία. Για την οικονομία μας -και αυτός είναι ο στόχος του Υπουργείου μας και εμού προσωπικά- να κοιτάξουμε να αξιοποιήσουμε, όσο μπορούμε περισσότερο, ακριβώς το ρόλο της ναυτιλίας για το καλό και της ελληνικής οικονομίας και να πολλαπλασιάσουμε τα οφέλη από τη διεθνή δραστηριότητά μας. Τη διεθνή ναυτιλιακή μας δραστηριότητα προς όφελος της απασχόλησης, προς όφελος των επενδύσεων, προς όφελος της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Ευχαριστώ πολύ.

Ακολουθούν οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων.

Κυρία Υπουργέ σχετικά με το θέμα της πειρατείας, πέρα από την ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων, πρόκειται ο ΙΜΟ να πάρει κάποια νέα μέτρα ώστε να ενισχύσει περισσότερο την ασφάλεια των πλοίων;

Όπως γνωρίζετε, ο ΙΜΟ λαμβάνει πρωτοβουλίες ενισχύοντας σε διεθνές επίπεδο τα ζητήματα ασφάλειας. Η Ελλάδα συμμετέχει από την αρχή στην επιχείρηση Atalanta και μάλιστα σήμερα το απόγευμα θα βραβευθούν και Έλληνες ναυτικοί για αυτή τους την προσφορά. Είμαι σίγουρη ότι μέσα από τη διαβούλευση που θα πραγματοποιηθεί αυτές τις δύο εβδομάδες, τα κράτη – μέλη θα δώσουν την πολιτική στήριξη στις πρωτοβουλίες του Γενικού Γραμματέα, ώστε να ληφθούν ακόμα περισσότερα μέτρα και να υπάρχει καλύτερος και πιο αποτελεσματικός συντονισμός στην προαγωγή της ασφάλειας διεθνώς.

Κυρία Υπουργέ, σήμερα το πρωί συναντηθήκατε με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κίνας. Το θέμα του Πειραιά και του λιμανιού, σάς απασχόλησε καθόλου;

Είχαμε μια πάρα πολύ εποικοδομητική συνάντηση και με τον Υφυπουργό Μεταφορών της Κίνας, ο οποίος είναι αρμόδιος ιδίως για θέματα ναυτιλίας, όπως επίσης και τον Υπουργό της Σιγκαπούρης. Μιλήσαμε και με τους δύο για θέματα διμερούς και πολυμερούς συνεργασίας. Όπως ξέρετε και οι δύο αυτές χώρες είναι πολύ σημαντικές στο χώρο της ναυτιλίας, με διαφορετικά χαρακτηριστικά η καθεμία. Με τον Κινέζο Υφυπουργό είχαμε τη δυνατότητα να μιλήσουμε και για τη διμερή συμφωνία, η οποία υφίσταται εδώ και πάρα πολλά χρόνια μεταξύ των δύο χωρών γύρω από θέματα ναυτιλίας. Μιλήσαμε και έθεσα το θέμα της αναγνώρισης των πιστοποιητικών των ναυτικών μας, καθώς εμείς έχουμε ήδη προχωρήσει στην αναγνώριση των δικών τους πιστοποιητικών. Ήταν κάτι που επιθυμούσαμε και ο ίδιος δεσμεύτηκε ότι θα το ερευνήσει. Εξετάσαμε την συνεργασία μας στο πλαίσιο του εμπορίου, της ναυτιλίας και των επενδύσεων και μιλήσαμε για αυτή τη στρατηγική σχέσης Ελλάδος– Κίνας στην ευρύτερη περιοχή μας αλλά και διεθνώς, μία συνεργασία μέσα από την οποία και οι δύο χώρες έχουν πραγματικά πολλά να ωφεληθούν. Η συζήτηση διεξήχθη σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα και στο πλαίσιο αυτό αναφερθήκαμε βεβαίως και στην επένδυση της COSCO στην Ελλάδα και τα ζητήματα τα οποία θα τεθούν στον διάλογο, γενικά βεβαίως. Υπογραμμίσαμε ότι τα ζητήματα θα επιλυθούν με καλή διάθεση και μέσα από τον διάλογο, έτσι ώστε να προχωρήσει όχι μόνο αυτή η συνεργασία αλλά πραγματικά να έχουμε τη δυνατότητα να επεκταθούμε και σε άλλους τομείς αμοιβαίου ενδιαφέροντος.

Θα ήθελα να μας απαντήσετε για το ζήτημα της ναυτικής εκπαίδευσης: Πρέπει επιτέλους η Ελλάς να αποκτήσει ένα εκπαιδευτικό πλοίο, το οποίο να κατασκευαστεί στα δικά μας ναυπηγεία, για να δείξουμε στον κόσμο ότι μπορούμε να κατασκευάζουμε πλοία. Θα αποφασίσει η κυβέρνηση να κατασκευάσει ένα πλοίο, σε συνεργασία με τους εφοπλιστές; Και μια δεύτερη ερώτηση: Κρίνετε ότι η Ελλάδα θα έπρεπε να αναλάβει πρωτοβουλία για το χαρακτηρισμό των περιοχών που πλήττονται από την πειρατεία ως «εμπόλεμης ζώνης» (war zone);

Χαίρομαι που θέτετε το θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης, γιατί είναι ένα από τα ζητήματα το οποίο αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για το Υπουργείο μας. Το θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης είναι πιο σύνθετο από το να κατασκευαστεί ένα πλοίο. Πρέπει πραγματικά να κοιτάξουμε το συνολικό σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης. Ήδη μία από τις πρώτες ενέργειες του τελευταίου μήνα ήταν να υπογράψω για τους καθηγητές. Δεν υπήρχαν ωρομίσθιοι καθηγητές, καθυστερούσε το εξάμηνο και κινδύνευε να χαθεί. Το θέμα δεν είναι μόνο η πλήρωση θέσεων εκπαιδευτικών αλλά να αξιολογήσουμε σωστά και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, να το αναβαθμίσουμε, να το εκσυγχρονίσουμε και να προχωρήσουμε σε μία μεγάλη τομή στην ναυτική εκπαίδευση, στις υποδομές και στο έμψυχο υλικό. Και αυτό είναι ένα από τα θετικά και τα μεγάλα οφέλη του να έχεις τη ναυτιλία στο ενοποιημένο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, γιατί όπως ξέρετε το Υπουργείο κάτω από μία σκεπή έχει όλα τα αναπτυξιακά εργαλεία, μαζί και με το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Μάλιστα, μία από τις πρώτες δράσεις τις οποίες αποφασίσαμε ήταν να εκπονηθεί ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και των υποδομών που να χρηματοδοτηθεί μέσα από το ΕΣΠΑ και μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Αναφορικά με το ζήτημα της προσέλκυσης νέων στο επάγγελμα, αυτό νομίζω είναι ακόμα πιο σημαντικό για την ελληνική ναυτιλία και ήδη ξεκίνησα μία συζήτηση με την Υπουργό Παιδείας, την κ. Διαμαντοπούλου. Ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να ξεκινήσουμε ήδη από αυτό τον χρόνο τη δημιουργία ενός εθελοντικού προγράμματος για παιδιά της τρίτης Γυμνασίου ή της πρώτης Λυκείου, ώστε όσοι επιθυμούν, τελειώνοντας το σχολείο να μπορούν για μία βδομάδα να επισκέπτονται πλοία, ως εκπαιδευτικό πρόγραμμα, έτσι ώστε να τα γνωρίζουν από κοντά. Δυστυχώς υπάρχει ακόμα η εικόνα του ναυτικού και του αξιωματικού που υπήρχε πριν δεκαετίες. Σήμερα οι συνθήκες έχουν αλλάξει δραματικά. Είναι πολύ σημαντικό - εάν θέλουμε να έρθουν νέα παιδιά στη ναυτιλία - τα παιδιά στην Τρίτη Γυμνασίου – Πρώτη Λυκείου να έχουν επαφή με το χώρο, με το πλοίο, με τις καινούριες συνθήκες ζωής, με τις αναβαθμισμένες εργασιακές συνθήκες των αξιωματικών και του πληρώματος. Ελπίζω ότι το πρόγραμμα θα ξεκινήσει από αυτή τη χρονιά και είμαστε αυτή τη στιγμή στην τελική φάση προετοιμασίας του. Έχω μιλήσει και με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών που το υποδέχθηκε με μεγάλη χαρά. Όσον αφορά το εκπαιδευτικό πλοίο θα το κοιτάξουμε. Είναι μία καλή ιδέα, την έχετε υποβάλει ξανά και θα δούμε πώς θα το εντάξουμε γενικά στο συνολικό πρόγραμμα της αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης.

Να προσθέσω για το θέμα της πειρατείας. Για το 2010 η Ελλάδα θα συνεχίσει τη συμμετοχή της στην επιχείρηση Atalanta με μία φρεγάτα και ένα ελικόπτερο. Το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό. Είναι ένα θέμα για το οποίο εμείς θα υποστηρίξουμε τον ΙΜΟ στις δραστηριότητες και τις πρωτοβουλίες του. Πρόκειται για ένα κρίσιμο ζήτημα, κρίσιμο και για τη ναυτιλία αλλά πάνω από όλα για την ασφάλεια της ζωής χιλιάδων συμπολιτών μας.

Δύο ερωτήσεις: Σε σχέση με τη συνάντησή σας με τον Κινέζο Υφυπουργό Μεταφορών αρμόδιο για θέματα ναυτιλίας συζητήθηκε η τελευταία επικοινωνία που είχε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την Ελλάδα σε σχέση με τα προβλήματα της σύμβασης (με την COSCO) τα οποία έχουν τεθεί και αν δεν κάνω λάθος την τελευταία εβδομάδα ζητήσατε πίστωση χρόνου για την επίλυσή τους. Είναι ενήμερος ο ομόλογός σας; Είχατε κάποια απάντηση επ’ αυτού; Και η άλλη ερώτηση: Για να είμαστε ειλικρινείς δεν είναι η Ελλάδα η μεγάλη δύναμη στη ναυτιλία. Είναι οι Έλληνες. Τα τελευταία χρόνια από το 2006 μέχρι το 2009 προστέθηκαν 100 πλοία στο ελληνικό νηολόγιο. Ξέρουμε ότι και η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε κάποιες προσπάθειες ώστε να περάσουν και άλλα πλοία στην ελληνική σημαία. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει πρόθεση να συνεχίσει αυτή την προσπάθεια με συγκεκριμένα νομοσχέδια; Kαι ποια είναι αυτά;

Η πρόθεσή μας είναι πραγματικά να στηρίξουμε την ελληνική σημαία και όλες τις προσπάθειες για να έρθουν περισσότερα πλοία κάτω απ’ αυτή. Και αυτό αποτελεί και ζήτημα ανταγωνιστικότητας βεβαίως. Έχετε δίκιο ότι είναι οι Έλληνες που παίζουν καταλυτικό ρόλο στη διεθνή οικονομία. Από την άλλη μεριά, ας μην ξεχνάμε ότι η ναυτιλία είναι ένας από τους πιο σημαντικούς πόρους στην εισροή συναλλάγματος για τη χώρα μας. Έχει ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην απασχόληση. 60.000 απασχολούμενοι μέσα στη ναυτιλία υπό τη στενή της έννοια και 100.000 αν δούμε και τις υποστηρικτικές υπηρεσίες. Επομένως, είναι ένας κλάδος ο οποίος επηρεάζει άμεσα και την ελληνική οικονομία. Αυτό που επιδιώκουμε είναι πώς θα πολλαπλασιάσουμε αυτές τις θετικές επιπτώσεις. Από τη μια να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας μας διεθνώς και από την άλλη, όσο μπορούμε, με όσα μέσα διαθέτουμε, να ενισχύσουμε τις θετικές επιδράσεις της ναυτιλίας για την οικονομίας μας. Αυτός είναι και ο στόχος του Υπουργείου.

Όσον αφορά στο πρώτο σας ερώτημα, ο Κινέζος Υφυπουργός ήταν πλήρως ενήμερος για τα ζητήματα τα οποία έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αφορούν κυρίως στο φορολογικό καθεστώς. Είπαμε ότι αυτά τα θέματα θα συζητηθούν και συζητούνται στα πλαίσια του διαλόγου μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ. Είμαι σίγουρη ότι στο πλαίσιο αυτό θα αναζητηθούν και οι λύσεις οι οποίες θα είναι σύννομες με το ευρωπαϊκό δίκαιο και θα προάγουν και το δημόσιο συμφέρον.

Τί έχετε να μας πείτε για την αυριανή συνάντηση με τον Βρετανό ομόλογό σας;

Θα θέσουμε πάλι ζητήματα πολυμερούς συνεργασίας, κυρίως στα πλαίσια του ΙΜΟ. Θέλω να έχω μία συζήτηση για το πώς βλέπει την Κοπεγχάγη, πώς βλέπει το πολιτικό πλαίσιο, τα θέματα της πειρατείας, το θέμα των ελέγχων. Όπως ξέρετε μία από τις πρωτοβουλίες του ΙΜΟ είναι να περάσουμε σταδιακά από την εθελοντική βάση ελέγχων στην υποχρεωτική. Και είναι πάρα πολύ χρήσιμο μιλώντας με τους ομολόγους μου να έχω μία καλύτερη εικόνα των δικών τους θέσεων για βασικά ζητήματα.

Πιστεύετε ότι υπάρχουν μέτρα που μπορείτε να λάβετε εν μέσω κρίσης ώστε να δοθεί ώθηση στην Ελληνική ναυτιλία. Συχνά τα Βρετανικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι ίσως ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα για την ελληνική οικονομία είναι ότι έχουν μειωθεί τα έσοδα της Ελλάδος εξαιτίας της κρίσης στον τουρισμό και την ναυτιλία. Θα μπορούσατε να μας πείτε επίσης και δύο λόγια για το επίπεδο της συνεργασίας με τους Έλληνες εφοπλιστές στο Λονδίνο;

Θα σας δώσω τέσσερα παραδείγματα πρωτοβουλιών που αναλαμβάνουμε εν μέσω κρίσης, ακριβώς για την αναβάθμιση των διασυνδέσεων μεταξύ ναυτιλίας και ελληνικής οικονομίας. Πρώτα - πρώτα το θέμα της ενίσχυσης των λιμανιών μας, της αναβάθμισης των λιμανιών μας και των υπηρεσιών που προσφέρουμε. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι όσον αφορά τα λιμάνια η Ελλάδα χάνει ανταγωνιστικότητα. Τα λιμάνια πια δεν είναι μόνο υποδομές, είναι υπηρεσίες. Οργανωμένες υπηρεσίες. Οι υπηρεσίες αυτές πρέπει να προσφέρονται σε τέτοια ποιότητα και τέτοια τιμή που να είναι ανταγωνιστικές. Έχει πολύ μεγάλη σημασία το αναπτυξιακό μέλλον του ΟΛΠ, του ΟΛΘ, των λιμανιών μας σαν αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής στην Ελλάδα για την αναβάθμιση της συνολικής ανταγωνιστικότητάς της. Η Ελλάδα βρίσκεται στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, η ανταγωνιστικότητα των λιμανιών μας είναι στο επίκεντρο της πολιτικής μας. Το δεύτερο ζήτημα, στο οποίο αναφερθήκαμε ήδη, αποτελεί η ναυτική εκπαίδευση. Το τρίτο η προσέλκυση νέων στο επάγγελμα. Αν θέλουμε μία ανταγωνιστική ναυτιλία θα πρέπει όχι μόνο να σκεφτούμε δημιουργικά για να προσελκύσουμε νέους στο επάγγελμα αλλά θα πρέπει να αναβαθμίσουμε, όπως είπαμε και πριν, τη ναυτική εκπαίδευση. Και το τελευταίο το οποίο επεξεργαζόμαστε, όπως είχε εξαγγείλει και ο Πρωθυπουργός στη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης, είναι το ταμείο αναχρηματοδότησης της ελληνικής οικονομίας, είναι, αν θέλετε, η σύγχρονη μορφή μιας αναπτυξιακής τράπεζας για την Ελλάδα. Δηλαδή, στο πλαίσιο αυτό, ένα ταμείο που θα μπορεί να εκδίδει ομόλογα στις διεθνείς αγορές, με ιδιωτικά κεφάλαια και όχι μόνο δημόσια και θα μπορεί να συμμετέχει σε μεγάλα αναπτυξιακά εγχειρήματα. Έχω ήδη κάνει μία πρώτη επαφή με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Θα μιλήσω και αύριο με τους εφοπλιστές εδώ, στο Λονδίνο για τη συμμετοχή τους στο ταμείο αναχρηματοδότησης, ακόμα και τη δημιουργία ενός αμοιβαίου κεφαλαίου για τα θέματα της ναυτιλίας, έτσι ώστε πραγματικά στο χώρο αυτό που υπάρχει ρευστότητα, να μπορεί αυτή η ρευστότητα να έχει υψηλές αποδόσεις γύρω από αναπτυξιακά προγράμματα, τα οποία είναι ωφέλιμα και για την ελληνική οικονομία.

Μπορείτε να μας διευκρινίσετε λίγο περισσότερο αυτά που είπατε σχετικά με το ταμείο αναχρηματοδότησης;

Αυτή τη στιγμή γίνεται η τεχνική επεξεργασία στο Υπουργείο σε συνεργασία και με διεθνείς οίκους αλλά και με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με την οποία είχα τη δυνατότητα να μιλήσω την προηγούμενη εβδομάδα. Τις επόμενες εβδομάδες θα είμαστε σε θέση να προβούμε σε τελικές ανακοινώσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: