Τρίτη, Νοεμβρίου 17, 2009

Πειράματα τέλος στη ναυτιλία με εντολή Παπανδρέου

Σχόλιο από capttassos.blogspot.com

Από το κάτωθι κείμενο, μπορούμε να καταλάβουμε ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΑ, ότι καμία Ελληνική Κυβέρνηση δεν έχει καταλάβει (ή οτι δεν θέλει να καταλάβει) ότι η Εμπορική Ναυτιλία είναι ένα από τα πιο βαριά όπλα μας. Οτι η Εμπορική ναυτιλία μπορεί να φέρει χρήμα και δουλειές στην Ελλάδα και στους Έλληνες..........Γιατί δεν εκμεταλλευόμαστε αυτό το όπλο μας?.....Γιατί το κράτος δεν αναβαθμίζει τις υπηρεσίες της Ελληνικής Σημαίας (οι οποίες είναι χειρότερες ακόμα και από Σημαίες που είναι στην Μαύρη Λίστα)? Γιατί δεν προσπαθεί να μπούν περισσότεροι Έλληνες στην ναυτιλία? Γιατί δεν ανοίγουν σχολές υπαξιωματικών?....Από την ναυτιλία λείπουν πολλοί εργαζόμενοι και τους οποίους η ναυτιλία τους βρίσκετι από την Ασία......υπάρχουν πολλές εταιρίες που θέλουν Έλληνες αλλά δεν υπάρχουν.....Γιατί τα ναυπηγεία μας τα έχουμε νεκρά?????.....Να που είναι τα λεφτά που λείπουν.....υπάρχουν και άλλοι τρόποι εκτός της ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ που μας πνείγει καθημερινά

Το κάτωθι αναρτήθηκε από theseanation.gr


Πειράματα τέλος στη ναυτιλία με εντολή Παπανδρέου




Σε συνολική επανεξέταση των θεμάτων που συνδέονται με τη Ελληνική εμπορική ναυτιλία οδηγείται η κυβέρνηση μετά την διαπίστωση πως η ιδέα του διαμελισμού του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας άνοιξε τον ασκό του Αιόλου, προκαλώντας σοβαρά ρήγματα με ανυπολόγιστες αρνητικές επιπτώσεις στην εθνική οικονομία της χώρας.

Την διαπίστωση αυτή την έκανε πρώτος ο Πρωθυπουργός κ. Γιώργος Παπανδρέου ο οποίος στις κατ' ιδίαν συναντήσεις του με στελέχη του ΠΑΣΟΚ που σήμερα εμπλέκονται στη διαχείριση της νέας κατάστασης που έχει δημιουργηθεί παραδέχθηκε ότι η κατάργηση του ΥΕΝ υπήρξε μια λάθος επιλογή κυρίως διότι δεν συνοδεύονταν από το εργαλείο εκείνο που θα το αντικαθιστούσε αποτελεσματικά και χωρίς προβλήματα.

Το γεγονός πως 40 και πλέον μέρες μετά τις εκλογές και ύστερα από δύο Προεδρικά Διατάγματα η κυβέρνηση δεν έχει καταλήξει ακόμη στο τελική της πρόταση ως προς την αναδιανομή των αρμοδιοτήτων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είναι ενδεικτικό κατάστασης που επικρατεί στο κυβερνητικό επιτελείο αναφορικά με το θέμα αυτό.

Το κουβάρι που δημιούργησαν οι εισηγήσεις των «ειδικών» που συνέθεταν τον τομέα ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ στην διάρκεια των προηγούμενων τριών ετών καλείται να ξετυλίξει τώρα η κυβέρνηση η οποία προς το παρόν έχει καταφέρει να διαχειριστεί ικανοποιητικά και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα τις αντιδράσεις που προκάλεσε αυτή η απόφαση.

Το τελευταίο Προεδρικό Διάταγμα που κυκλοφόρησε στο παλαιό υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας μπέρδευε τα πράγματα σε σχέση με το προηγούμενο ακόμη περισσότερο προκαλώντας αφενός την έντονη αντίδραση της ηγεσίας του Λιμενικού Σώματος η οποία έσπευσε να διαχωρίσει τη θέση της από τις εξελίξεις και αφετέρου τον έντονο προβληματισμό σημαντικών φορέων του εφοπλισμού για το κατά πόσο η κυβέρνηση έχει επαφή με το πρόβλημα που προσπαθεί να λύσει.

Αυτό το αρνητικό κλίμα το οποίο ενισχύεται και από την κρίση που αντιμετώπισε η κυβέρνηση με το καλημέρα σας στο λιμάνι του Πειραιά έχει μεταφερθεί προς τον κ. Παπανδρέου ο οποίος δεν κρύβει πλέον τον προβληματισμό του για το κατά πόσο είναι εφικτός ο στόχος που τέθηκε καταρχήν για την διαχείριση του φορέα της ναυτιλίας σε μια άλλη βάση.

Σε επικοινωνιακό επίπεδο η κυβέρνηση δεν έχει το περιθώριο να πάρει πίσω την εξαγγελία της αναφορικά με την κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας διότι κάτι τέτοιο θα πλήγωνε στη παρούσα φάση την αξιοπιστία της.

Αυτό όμως που τώρα επιχειρείται είναι το να υπάρξει ένας νέος λειτουργικός σχεδιασμός ο οποίος εκ των πραγμάτων θα συμβαδίζει με το ισχύον μέχρι πρότινος μοντέλο διαχείρισης των ναυτιλιακών θεμάτων ο οποίος στην πραγματικότητα δεν θα απέχει από τη δομή του παλαιού υπουργείου παρά ελάχιστα, απλά θα έχει άλλο όνομα.

Το πλέον σημαντικό όμως είναι πως η απόφαση αυτή λήφθηκε ύστερα από την καταγραφή των αδιεξόδων που σημειώθηκαν στα διάφορα μοντέλα και ιδέες που επεξεργάστηκε μέχρι τώρα το κυβερνητικό επιτελείο και όχι υπό το βάρος της πίεσης που ασκήθηκε από τη ναυτιλιακή κοινότητα.

Η αλήθεια είναι πως η ναυτιλιακή κοινότητα είτε σε επίπεδο θεσμικών οργάνων, είτε σε επίπεδο προσωπικοτήτων απέφυγε επιμελώς να θέσει διλήμματα στη κυβέρνηση στη βάση των αποφάσεων της παρέχοντας της ταυτόχρονα τον αναγκαίο χρόνο που απαιτούνταν προκειμένου να ανακαλύψει μόνη της τα πολυσύνθετα προβλήματα που προκαλεί η απόφαση της.

Το πλέον ξεκάθαρο είναι πως οι φορείς των ιδεών της κατάργησης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είναι πλέον εκτεθειμένοι καθώς η πρακτική εφαρμογή των προτάσεων τους απέτυχε παταγωδώς.

gskordilis@theseanation.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: