Τρίτη, Νοεμβρίου 24, 2009

Λούκα Κατσέλη στο Λονδίνο. Σήμερα οι χαρές και αύριο οι λύπες…


Λούκα Κατσέλη στο Λονδίνο. Σήμερα οι χαρές και αύριο οι λύπες…




Στο σημαντικό ρόλο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στην προώθηση παγκόσμιων λύσεων σε παγκόσμια προβλήματα της ναυτιλίας αναφέρθηκε σήμερα το μεσημέρι (απόγευμα ώρα Ελλάδος) η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη στην διάρκεια ομιλίας της στη γενική συνέλευση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο.

Η κυρία Κατσέλη, σήμερα το βράδυ θα παρευρεθεί σε δείπνο που διοργανώνει προς τιμήν της ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ κ. Θύμιος Μητρόπουλος, ενώ αύριο το πρωί θα έχει σειρά συναντήσεων με στελέχη της κυβέρνησης Μπράουν.

Στις 12.30 μ.μ. θα παραστεί σε γεύμα γνωριμίας που διοργανώνει προς τιμήν της η διοίκηση της Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, ενώ ακολούθως θα έχει σύσκεψη με την διοίκηση του Committee.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του TheSeaNation ο Πρόεδρος του Committee κ. Επαμεινώνδας Γ. Α. Εμπειρίκος θα αναφερθεί στην κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και στην αναδιανομή των αρμοδιοτήτων του και θα ασκήσει κριτική στην απόφαση της κυβέρνησης την οποία θα χαρακτηρίσει περιττή και άνευ πρακτικού αποτελέσματος.

Επίσης θα σχολιάσει την δυστοκία που συνεχίζει να υφίσταται στην εξεύρεση ρεαλιστικής και βιώσιμης λύσης στο θέμα της αναδιανομής των αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Σώματος σε σχέση πάντα με τις ανάγκες της ναυτιλίας των Ελλήνων.

Όσον αφορά τη χθεσινή ομιλία της κυρίας Κατσέλη, η κυρία υπουργός αναγνώρισε το σημαντικό ρόλο του ΙΜΟ στη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία απορρίπτοντας εμμέσως πλην σαφώς τις περιφερειακές λύσεις που προωθούνται σε καίρια ζητήματα της ναυτιλίας.

«Όπως γνωρίζετε», είπε η κυρία Κατσέλη, «από το τέλος του 2007, μία σειρά από απρόβλεπτα γεγονότα άρχισαν να εξελίσσονται, τα οποία είχαν δραματικές συνέπειες για την κύρια κινητήρια δύναμη της ναυτιλίας, την προμήθεια δανειακού κεφαλαίου.

Οι αρνητικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην παγκόσμια οικονομία είναι σημαντικές.

Κατά τα τελευταία χρόνια, η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει αρχίσει να αισθάνεται τις επιπτώσεις της επιβράδυνσης του παγκόσμιου εμπορίου και κατά συνέπεια και τη μειωμένη ζήτηση για τις υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών.

Τώρα, συνέχισε, «η βιομηχανία αντιμετωπίζει πρόσθετα προβλήματα που δημιουργούνται από την κατάρρευση των παγκόσμιων αγορών αλλά και από την έξοδο πολλών επενδυτών από τα μετοχικά κεφάλαια των ναυτιλιακών εταιριών.

Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η ζήτηση για πλοία που οδηγείται από την παγκόσμια οικονομία και το εμπόριο απαιτεί μια συνετή οικονομική διαχείριση, καθώς φαίνεται πλέον αδύνατο πως θα στο μέλλον, θα έχουμε μια ανάπτυξη ανάλογη με αυτήν που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια πριν την κρίση.

Η κυβέρνηση της Ελλάδα, που αντιπροσωπεύει μία από τις μεγαλύτερες ναυτικές χώρες του κόσμου, αποδίδει μεγάλη σημασία στην οικονομία της ναυτιλιακής βιομηχανίας, από την άποψη των ροών φορτίου, την προσφορά και τη ζήτηση των υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία για να αντιμετωπίσει την οικονομική αβεβαιότητα και η αστάθεια της αγοράς χρειάζεται ένα σταθερό πλαίσιο και αυτό το σταθερό πλαίσιο μπορεί το διασφαλίσει μόνο ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός.

Τα τελευταία χρόνια, γίναμε μάρτυρες του ουσιαστικού έργου που παράγει ο ΙΜΟ για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, αλλά και για τη συνεχή βελτίωση της ασφαλούς ναυσιπλοίας.

Η συμβολή του ΙΜΟ στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα, καθώς και στο παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, είναι καθοριστικής σημασίας.

Περιττό να πούμε ότι το έργο αυτό θα πρέπει να ενσωματωθεί στη θεμελιώδη παραδοχή ότι για τη ναυτιλία, η οποία είναι μια παγκόσμια δραστηριότητα, μόνο η παγκόσμια δράση μπορεί και πρέπει να εφαρμόζεται», κατέληξε.

Posted by http://www.theseanation.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: