Θα ξυπνήσει επιτέλους το κράτος???.....θα κοιμούνται για πολύ καιρό???....Θα κάνουν κάτι για να μπούν νέοι στο επάγγελμα?....θα αναβαθμίσουν τις ακαδημίες και τα βιβλία?......θα αναβαθμίσει κανείς το ΚΕΣΕΝ (κέντρο επιμόρφωσης στελεχών εμπορικού ναυτικού) στον Ρέντη που είναι ένα από τα χειρότερα δημόσια κτίρια???...........ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ..............ΞΥΠΝΗΣΤΕ............
Submitted by http://www.greekshippingnews.gr, on Tue, 17/11/2009 - 09:16.
Μειώνονται τα πλοία που κατέχουν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, αλλά το πιο ανησυχητικό φαινόμενο είναι το γεγονός ότι οι Ελληνες εφοπλιστές αποφεύγουν την ελληνική σημαία. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, από τις 100 μεγαλύτερες ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες, οι 58 δεν διαθέτουν ούτε ένα πλοίο στην ελληνική σημαία! Ωστόσο, στις 25 μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες, μόνο οι 5 εταιρείες δεν έχουν πλοίο με ελληνική σημαία. Αξίζει να επισημανθεί ότι οι 25 μεγαλύτερες εταιρείες διαθέτουν συνολικά 898 πλοία, ο αριθμός είναι μικρότερος από πέρσι, ενώ από αυτά τα 566 είναι με ξένες σημαίες και μόνο 332 πλοία με ελληνική σημαία.
Πάντως, οι Ελληνες εξακολουθούν να αγοράζουν μεταχειρισμένα πλοία, αλλά αυτή την περίοδο έχουν έντονο ανταγωνισμό από τους Κινέζους πλοιοκτήτες. Ειδικότερα, οι Κινέζοι αγόρασαν το δεκάμηνο του τρέχοντος έτους 167 πλοία, ενώ οι Ελληνες 138.
Ομως, στα ποσά που δόθηκαν για την αγορά πλοίων, πρώτοι έρχονται οι Ελληνες με 2,7 δισ. δολάρια και δεύτεροι οι Κινέζοι με 2,1 δισ. δολάρια.
Ο ανταγωνισμός των Ελλήνων με τους Κινέζους έχει πάρει διαστάσεις «πολέμου» και όπως εκτιμούν έγκυροι ναυτιλιακοί μεσιτικοί κύκλοι, η διαμάχη για την πρωτοκαθεδρία στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκακιέρα θα ενταθεί στους επόμενους μήνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου