Τετάρτη, Νοεμβρίου 18, 2009

Επισπεύδονται οι εξελίξεις στην αγορά δεξαμενοπλοίων

Μετά την απόφαση της Κίνας για απαγόρευση στα μονού τοιχώματος - εν αναμονή επιβεβαίωσης δημοσιεύματος

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Τετάρτη, 18 Νοεμβρίου 2009 07:00

Νέα δεδομένα για την αγορά των δεξαμενοπλοίων διαμορφώνει η απόφαση της Κίνας να απαγορεύσει την προσέγγιση στα λιμάνια της δεξαμενοπλοίων μονού τοιχώματος από την 1η Ιανουαρίου 2010.

Όπως εκτιμάται, στο βαθμό που υλοποιηθεί αυτή η απόφαση, η επίδραση στα ναύλα θα είναι θετική με κερδισμένες τις εταιρείες δεξαμενοπλοίων που έχουν σύγχρονο στόλο με πλοία διπλού τοιχώματος. Επίσης επιπτώσεις θα έχει μία τέτοια απόφαση και στην αγορά των διαλύσεων αλλά και των νέων ναυπηγήσεων.

Η Κίνα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο μετά τις ΗΠΑ και ως εκ τούτου οποιαδήποτε απόφασή της, που αφορά στον εφοδιασμό της σε αργό είναι φυσικό να επηρεάζει την αγορά την δεξαμενοπλοίων.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Fearnley Fonds αν επιβεβαιωθούν τα δημοσιεύματα που φέρουν την Κίνα να απαγορεύει την προσέγγιση στα λιμάνια της δεξαμενοπλοίων μονού τοιχώματος, η αγορά των ναύλων θα κινηθεί ανοδικά. Ο αναλυτής Rikard Vabo δηλώνει στο Tradewinds ότι η απόφαση της Κίνας θα έχει θετική επίδραση στην εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία και τη βιομηχανία διάλυσης πλοίων.

Η απόφαση της Κίνας έγινε γνωστή με δηλώσεις ανώτερου παράγοντα της κινεζικής πρεσβείας του Λονδίνου. Ο Dabin Sun μιλώντας στους Lloyds List σημείωσε ότι η Κίνα θα επιτρέπει την απασχόληση δεξαμενοπλοίων μονού τοιχώματος μόνο μεταξύ των κινεζικών λιμανιών.

Επισημαίνεται ότι από 1ης Ιανουαρίου 2010 απαγορεύεται η προσέγγιση δεξαμενοπλοίων μονού τοιχώματος και στο λιμάνι του Fujairah. Μάλιστα η ανακοίνωση αυτή έσπρωξε προχθές σε υψηλότερα επίπεδα τις μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών δεξαμενοπλοίων στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Στελέχη μεγάλης ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας δεξαμενοπλοίων σημείωναν χθες στη «Ν» ότι στο βαθμό που η απόφαση αυτή των κινεζικών αρχών υλοποιηθεί οι επιπτώσεις θα είναι οπωσδήποτε θετικές για τις εταιρείες με σύγχρονο στόλο δεξαμενοπλοίων.

Τόνιζαν ωστόσο ότι τα γενικότερα καλά νέα για τον κλάδο εξακολουθούν να αναμένονται από μία νέα ισορροπία στην προσφορά και ζήτηση.

Η ζήτηση εξαρτάται εν πολλοίς από τους ρυθμούς ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας. Η προσφορά από τους ρυθμούς εισόδου στην αγορά των υπό παραγγελία δεξαμενοπλοίων τα επόμενα δυο χρόνια. Με τις μέχρι τώρα προβλέψεις για τους προαναφερόμενους συντελεστές της εξίσωσης προσφορά-ζήτηση, η αγορά θα κινείται σε χαμηλή τροχιά και το 2010 και το 2011, πέραν των όποιων εποχικών ανοδικών κινήσεων. Η άνοδος της αγοράς αναμένεται μετά το 2012 όταν θα έχει ολοκληρωθεί η είσοδος στη αγορά των νεότευκτων δεξαμενοπλοίων.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: