Συμβόλαιο αξίας 15,5 εκατ. ανακοίνωσε η Tsakos Energy Navigation
Οι πετρελαϊκές εταιρείες εκτιμούν ότι, στα επόμενα δύο με τρία χρόνια, η κατάσταση στην αγορά θα έχει βελτιωθεί και επιζητούν από τώρα συμβόλαια ναύλωσης, που είναι χαμηλά οι τιμές. |
Η σταθερή ζήτηση για χρονοναυλώσεις αποτελεί, την περίοδο αυτή, το οξυγόνο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων. Παρά τη σημαντική πτώση των ναύλων στη spot αγορά, η ζήτηση για χρονοναυλώσεις μακράς διάρκειας παραμένει ισχυρή από μεγάλους ναυλωτές, κυρίως μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες.
Οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες διατηρούν τη ζήτηση για χρονοναυλώσεις σε χαμηλότερα βέβαια ναύλα σε σχέση με το παρελθόν, γιατί εκτιμούν ότι είναι προς το συμφέρον τους να κλείσουν από τώρα πλοία και για το μέλλον, αναφέρει στη «Ν» ο κ. Γιώργος Σαρόγλου της Chief Operating Officer της Tsakos Energy Navigation (TEN), η οποία χθες ανακοίνωσε τη ναύλωση του Pentathlon για δύο χρόνια με ένα συμβόλαιο συνολικής αξίας 15,5 εκατ. δολ., αλλά και συμμετοχή στα κέρδη.
Οι πετρελαϊκές εταιρείες, προφανώς, εκτιμούν ότι στα επόμενα δύο με τρία χρόνια η κατάσταση στην αγορά θα έχει βελτιωθεί και επιζητούν από τώρα συμβόλαια ναύλωσης, που είναι χαμηλά οι τιμές.
Στις ίδιες εκτιμήσεις συμφωνούν ωστόσο και οι πλοιοκτήτες και εξ αυτού του λόγου διαπραγματεύονται συνήθως μικρότερες χρονικά ναυλώσεις, έτσι ώστε να μην έχουν «κλειδώσει» τα πλοία με συμβόλαια, όταν αρχίσει το ανοδικό κύμα. Αποτέλεσμα αυτής της διαπραγμάτευσης είναι μία συμφωνία των δύο μερών κάπου στη «μέση» εξηγεί ο κ. Σαρόγλου.
Η ΤΕΝ, χθες, ανακοίνωσε τη ναύλωση του δεξαμενόπλοιου «Pentathlon», τύπου suezmax, στον ίδιο ναυλωτή, που απασχολούνταν τα τελευταία χρόνια για διάστημα δύο ετών. Τα ελάχιστα μεικτά έσοδα για την περίοδο της ναύλωσης υπολογίζονται από την ΤΕΝ στα 15,5 εκατ. δολ., ενώ το συμβόλαιο προβλέπει και συμμετοχή της ναυτιλιακής εταιρείας στα κέρδη, σε περίπτωση ανόδου των ναύλων.
Η ΤΕΝ, με αυτή τη στρατηγική ναυλώσεων, εξασφαλίζει προστασία έναντι της σημαντικής πτώσης της αγοράς, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί το πλεονέκτημα επιπλέον εσόδων από την ενδεχόμενη άνοδό της. Με τη συγκεκριμένη ναύλωση, η ΤΕΝ έχει εξασφαλίσει την απασχόληση του 64% του στόλου της για το υπόλοιπο του 2009 και το 51% για το 2010.
Επισημαίνεται ότι, από τα 47 πλοία που διαχειρίζεται την περίοδο αυτή η ΤΕΝ, τα 33 είναι χρονοναυλωμένα, τα τρία ενταγμένα σε pool, δύο είναι με Contract of Affreightment (CoA) και εννέα στη σποτ αγορά. Η εταιρεία έχει υπό ναυπήγηση άλλα πέντε πλοία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου