Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 09, 2009

Ο Θ. Αγγελόπουλος, πώλησε 56 πλοία, ναυπηγεί 8, διαθέτει 8 πλοία

Submitted by: http://www.greekshippingnews.gr

Ο όμιλος του εφοπλιστή κ. Θεόδωρου Αγγελόπουλου ναυπηγεί αυτή την περίοδο 8 πλοία, ενώ διαχειρίζεται με τις ναυτιλιακές του εταιρείες Metrostar και Metrobulk, 8 πλοία, που η συνολική τους χωρητικότητα ανέρχεται σε 1.766.571 dwt. Η αξία των πλοίων του υπερβαίνει τα 600 εκατ. δολάρια και κατέχει την 33η θέση ανάμεσα στους 57 μεγαλύτερους Ελληνες εφοπλιστές κατά το τρέχον έτος, σύμφωνα με τον ετήσιο πίνακα κατάταξης του έγκυρου ναυτιλιακού περιοδικού «Naftiliaki». Πάντως, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο για τον εφοπλιστή κ. Θ. Αγγελόπουλο είναι ότι τα τελευταία 7 χρόνια, από τον Ιανουάριο του 2003 μέχρι και σήμερα, έχει πωλήσει συνολικά 56 πλοία. Τα τελευταία πλοία, 6 στον αριθμό, πώλησε μέσα στο καλοκαίρι. Οι αγοραπωλησίες πλοίων είναι το πιο κερδοφόρο κομμάτι του ομίλου, δεδομένου ότι τα περισσότερα πλοία που πώλησε τα χρόνια που πέρασαν ήταν υπό ναυπήγηση. Πολλοί αναλυτές έχουν γράψει ότι τα περισσότερα πλοία τα πώλησε με ζημιές. Αρχικά είχαν υποστηρίξει ότι βιάστηκε να πωλήσει τα πρώτα πλοία, επειδή έσπευσε να τα πωλήσει πριν από το μεγάλο «μπουμ» της ναυτιλίας και δεν καρπώθηκε τη μεγάλη άνοδο της ναυλαγοράς. Το τελευταίο πλοίο που πώλησε η Metrostar είναι ένα υπό κατασκευή δεξαμενόπλοιο στην τιμή των 101 εκατ. δολαρίων.

ΑΘΟΡΥΒΑ
Παρ' όλα, αυτά, ο κ. Θεόδωρος Αγγελόπουλος παραμένει ένας αθόρυβος εφοπλιστής. Σε διάφορες φάσεις, πολλοί είχαν προεξοφλήσει ότι ο κ. Θ. Αγγελόπουλος θα αποχωρούσε από τη ναυτιλία. Αντίθετα, παρά την πώληση μεγάλου αριθμού πλοίων όλα αυτά τα χρόνια, αθόρυβα αγοράζει και ναυπηγεί νέα. Είναι μια επιχειρηματική κινητικότητα που δικαίως του δίνει τον τίτλο του «μετρ των αγοραπωλησιών». Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι μέσα σε 7 χρόνια κατάφερε και πώλησε σε συναδέλφους του 55 πλοία, αποκομίζοντας το ποσό των 3,5 δισ. δολαρίων περίπου.

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΜΗΝΟ

Τους τελευταίους δύο μήνες ο κ. Θ. Αγγελόπουλος πώλησε 6 δεξαμενόπλοια, από τα 9 που ναυπηγούσε από το 2007 στα ναυπηγεία Hyundai της Νότιας Κορέας. Αγοραστές φέρονται ο όμιλος Γουλανδρή, η νορβηγική Anders Wilhelmsen και η λιβυκή εταιρεία General National Maritime Transport Company. Επίσης, με το ξέσπασμα της κρίσης είχε ακυρώσει μια παραγγελία κατασκευής 10 φορτηγών πλοίων στα ναυπηγεία Jinse της Κορέας, από τα 16 bulk carriers που περιελάμβανε η αρχική παραγγελία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: