Τρίτη, Ιουλίου 28, 2009

«Ευνοεί κερδοσκοπικές πρακτικές το σύστημα εμπορίας ρύπων»


Αναποτελεσματικό για το περιβάλλον το θεωρούν οι Ελληνες εφοπλιστές

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Τρίτη, 28 Ιουλίου 2009 07:00
Η πορεία της ελληνικής ναυτιλίας στο πλαίσιο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, το πρόβλημα της έλλειψης στελεχών για την επάνδρωση των πλοίων του στόλου της ελληνικής διαχείρισης, η εφετινή εξόρμηση για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα που βρίσκεται σε εξέλιξη και η αναμόρφωση και ο εκσυγχρονισμός της ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας θα είναι τα βασικά θέματα που θα απασχολήσουν τη δεύτερη συνάντηση των διοικητικών συμβουλίων της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου για το 2009 το Σεπτέμβριο.
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, Επαμεινώνδας Εμπειρίκος.

Τα δύο συμβούλια, υπό την προεδρία των προέδρων τους, κ.κ. Θεόδωρου Βενιάμη και Επαμεινώνδα Εμπειρίκου, αντίστοιχα, θα ασχοληθούν επίσης με διεθνή και κοινοτικά θέματα σχετικά με τη ναυτιλία και κυρίως με το πρόβλημα της πειρατείας, όπως και με την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και τις εξελίξεις στις διεθνείς διαπραγματεύσεις για τις ατμοσφαιρικές εκπομπές των πλοίων εν όψει της Διάσκεψης της Κοπεγχάγης περί αλλαγής κλίματος (7-18/12/09).

Για την πορεία της ελληνόκτητης ναυτιλίας, στο δυσμενές αυτό κλίμα, υπάρχει η πεποίθηση ότι η ναυτιλία υπό ελληνική διαχείριση παρά το μεγάλο μέγεθός της, αντιδρά με σύνεση και αποφασιστικότητα, ενισχυμένη από ένα υψηλής ποιότητας νεότευκτο, σε μεγάλο βαθμό, στόλο.

«Το γεγονός αυτό δίνει βάσιμες ελπίδες ότι εφόσον υπάρξει μια έστω βαθμιαία ομαλοποίηση της παγκόσμιας οικονομίας στο προβλεπτό μέλλον, η ναυτιλία θα εξέλθει και από αυτή την κρίση, που έχει σαφή εξωγενή χαρακτηριστικά, χωρίς να ανακοπεί η σταθερά αναπτυξιακή της δυναμική που ακολουθεί για τρεις και πλέον δεκαετίες», επισημαίνουν τα δύο συμβούλια.

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θεόδωρος Βενιάμης, ανέφερε ότι οι επιπτώσεις της κρίσης είναι ελεγχόμενες.

Αλλωστε και ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, δήλωσε σχετικά με τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης ότι: «Είναι ελεγχόμενες για την ελληνική τουλάχιστον ναυτιλία».

Αναφορικά με την προσπάθεια προσέλκυσης νέων στη ναυτική σταδιοδρομία που έγινε τον περασμένο χρόνο με μεθοδική προετοιμασία, τα δύο συμβούλια εκτιμούν: «Οτι υπάρχουν περιθώρια, παρά το εγγενές δημογραφικό πρόβλημα της χώρας, να αντιμετωπιστεί σε επαρκή βαθμό το οξύ πρόβλημα της έλλειψης στελεχών.

Η αύξηση των υποψηφίων για τις ακαδημίες δικαιολογεί αισιοδοξία και ενθαρρύνει τη συνέχιση της προσπάθειας σε ετήσια βάση, ανεξάρτητα από τις εξελίξεις στην οικονομία και στη ναυτιλία διεθνώς».

Για τις ατμοσφαιρικές εκπομπές των πλοίων εν όψει της Διάσκεψης της Κοπεγχάγης περί αλλαγής κλίματος τα δύο συμβούλια έχουν εκφράσει τη θέση ότι: «Οι πολύ μικρές εκπομπές των πλοίων, καθώς και η συνεχής και σταθερή καθοδική πορεία των εκπομπών αυτών, που επιτυγχάνεται χάρη στην καθημερινή προσεκτική διαχείριση και κυρίως από την εξελισσόμενη τεχνολογία, ισχυρά κίνητρα της οποίας είναι οι κυρίαρχες δυνάμεις της αγοράς».

Παράλληλα, έχουν επισημάνει ότι η αναθεωρημένη μελέτη του ΙΜΟ για τα Green House Gases (GHG) αποφαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι τα καυσαέρια των πλοίων σήμερα και για πολλά χρόνια στο μέλλον, συντελούν στην «ψύξη» του κλίματος και όχι στη θέρμανσή του, όπως προκαλούν τα καυσαέρια των άλλων μέσων μεταφοράς και της βιομηχανίας γενικότερα.

«Οι θετικές αυτές προς το περιβάλλον επιδόσεις της ναυτιλίας που συνεχώς βελτιώνονται, το γεγονός ότι το πλοίο όταν ναυπηγηθεί αδυνατεί πλέον να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές CO2, διότι δεν έχει εναλλακτικό καύσιμο εκτός του πετρελαίου και κινείται όσο απαιτούν οι ανάγκες του εμπορίου, καθιστούν άνευ αντικειμένου την εφαρμογή στα πλοία του εμπορίου καυσαερίων.

Εκφράζουν σοβαρές αντιρρήσεις κατά του συστήματος εμπορίας των καυσαερίων επειδή ισοδυναμεί με αγνώστου ύψους φόρο επί του εμπορίου, που αυξάνει το κόστος υπηρεσιών και προϊόντων, στρεβλώνει τον ανταγωνισμό και ευνοεί κυρίως χρηματιστηριακές κερδοσκοπικές πρακτικές, προς ζημία της ναυτιλίας άνευ θετικού αποτελέσματος για το περιβάλλον», αναφέρουν και προσθέτουν: «Παρά το γεγονός ότι τα δύο συμβούλια είναι αντίθετα με τα Market Based Instruments εν τούτοις, απλούστερη και πιο αποτελεσματική θα ήταν η διεθνής εφαρμογή ενός τέλους επί των καυσίμων με ένα ειδικό ταμείο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου υπό τον ΙΜΟ».



Δεν υπάρχουν σχόλια: