Αγαπητές κυρίες και κύριοι
Είμαι 40 χρονών και αξιωματικός του εμπορικού ναυτικού απο το 1990.
Στα χρόνια της υποτιθέμενης δημοκρατίας που ζούμε, έχω βιώσει και έχω ακούσει πολλά.
Όλα αυτά τα χρόνια, οι κυβερνώντες, αλλά και εμείς που παπαγαλίζουμε κατηγορούμε τα προηγούμενα πολιτεύματα ως απολυταρχικά, ως κλέφτες και ως προδότες.
Δεν μπορώ να κατανοήσω επιτυχώς και αμερόληπτα αυτές τις κατηγορίες γιατί πολύ απλά η ιστορία γράφεται όπως γουστάρουν οι κυβερνώντες και οι νικητές και γιατί πολύ απλά εγώ ως απλός πολίτης δεν μπορώ τόσο εύκολα να ξεφύγω από το τέλμα και την λάσπη που κατασκευάζουν οι τάχαμου σωτήρες, η σύγχρονα μεταλλαγμένη ολιγαρχία καθώς και οι αυλικοί τους.
Βέβαια, διαβάζωντας ποικιλόμορφες και ποικιλότροπες απόψεις και ιστορικές αναδρομές, προσπαθώ να φιλτράρω και να κατανοήσω όλα όσα γίνονται. Με απλή νοημοσύνη και λογική, μου κινεί τεράστια υποψία οτι οι σημερινοί κυβερνώντες, με λύσσα κατηγορούν τους προηγούμενους κυβερνώντες και τα προηγούμενα πολιτεύματα, ενω στον αντίποδα πράττουν τα ίδια αν οχι τα χειρότερα.
Εχτές κουβεντιάζοντας με καρδιακό φίλο, που προσπαθεί τίμια να διατηρήσει την εταιρία χωματουργικών εργασιών που έχει, με πήγε και μου έδειξε κάποιες μεγαλο-απατεωνιές που γίνονται απο τους μεγαλο-καρχαρίες του συναφιού του οι οποίοι είναι άμμεσα συνδεδεμένοι με το κράτος,. Ταυτόχρονα μου θύμισε οτι ένας απο τους συλληφθέντες τις συμμορίας των 16 ήταν ιδιοκτήτης εταιρίας με χωματουργικά μηχανήματα ο οποίος ξέπλενε μαύρο χρήμα απλά παίρνοντας κρατικές δουλειές με προσφορές κάτω του νόμιμου κόστους. Ενώ βέβαια οι κυβερνώντες που υπέγραφαν αυτές τις συμβάσεις ή δεν έπαιρναν καθόλου χαμπάρι ή ενώ έβλεπαν το μη λογικό, τους βόλευε να κάνουν τα στραβά μάτια προς ιδίον ώφελος.
Ιδίον ώφελος χωρίς όμως να καταλαβαίνουν την ζημία και τους κινδύνους που δημιουργούνται γιατί πολύ απλά οι πιο πολλοί από αυτούς ή ειναι ανεπάγγελτοι και δεν γνωρίζουν τους κινδύνους της καθημερινότητας ή ειναι πρώην αποτυχημένοι του επαγγελματικού στίβου.
Για παράδειγμα. Σήμερα, 23 ιουλίου 2009, κατασκευάζεται ένα μεγάλο parking, σε κεντρική λεοφώρο που συνδέει την Ποσειδώνος με την Αθήνα και ο μεγαλο-εργολάβος που έχει αναλάβει το έργο δεν δέχετε να προσλάβει φορτηγά ιδιοκτητών που έχουν νόμιμου όγκου καρότσα (13 κυβικών μέτρων). Προσλαμβάνει μόνο φορτηγά ιδιοκτητών που έχουν καρότσες 18 κυβικών (παράνομες και υπέρβαρες). Ο λόγος προφανές. Αλλά τώρα στους δρόμους κυκλοφορούν φορτηγά υπέρβαρα, καθώς επίσης φορτηγά που είναι παλιά, κακοσυντηρημένα, εκπέμπουν ρύπους πέραν των ορίων αφού δεν έχουν περάσει έλεγχο, με καρότσες ξεσκέπαστες, με οδηγούς που δεν μιλούν ελληνικά, κτπ.
Ο έλεγχος της τροχαίας που είναι? Αυτά τα φορτηγά παιρνούν μπροστά από αστυνομικούς που ρυθμίζουν την κυκλοφορία. Γιατί κάποιος δεν τους σταματάει? Φοβούνται κάτι? Γιατί η αστυνομία σταματάει για έλεγχο μόνο τα ΙΧ αυτοκίνητα? Γιατί κυκλοφορεί η φήμη ότι ακόμα και αν πάρουν τις πινακίδες αυτών των φορτηγών, οι πινακίδες θα γυρίσουν την επόμενη ημέρα? Τα γιατί είναι πολλά και καυτά!!
Βέβαια, εδώ ευθυνόμαστε και εμείς οι πολίτες. Γιατί πολύ απλά μας αρέσει να παραβιάζουμε τα πάντα. Γιατί θα πρέπει δηλαδή κάποιοι ως ιδιοκτήτες εταιριών να παρανομούν? ενώ βγάζουν ήδη πολλά λεφτά?
Πολλά δημόσια και ιδιωτικά έργα δυστυχώς γίνονται με αυτόν τον τρόπο. Το ίδιο έχει υποθεί και για τα έργα κατασκευής γηπέδου μεγάλης ομάδας εδώ στην Αθήνα. Το ίδιο άραγε θα συμβεί και με τα έργα που θα γίνουν στον Πειραιά και στο λιμάνι? όποτε αυτά ξεκινήσουν?
Εχτές η ευρωπαική ένωση επέτρεψε την κρατική χρηματοδότιση των έργων στο λιμάνι του Πειραιά. Έργα που οπωσδήποτε πρέπει να γίνουν. Η ερώτηση είναι γιατί έπρεπε ο Πειραιάς και οι γειτονικές περιοχές να φτάσουν σε αυτό το μαύρο χάλι? Η περιοχή έχει υποβαθμιστεί τελείως, σε βαθμό που κινεί υποψίες και ερωτήματα. Δήμαρχος, νομάρχης, βουλευτές είναι άφαντοι. Για να είναι σύμφωνο το λιμάνι μας με τις απαιτήσεις της Διεθνούς Ναυτιλίας θα πρέπει στον Πειραιά και στις γειτονικές περιοχές να γίνουν πολλά έργα. Ποιοί έχουν ώφελος πριν γίνουν αυτά τα έργα να βρούν την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά σε μαύρο χάλι που θυμίζει προπολεμικές εποχές ή πόλη χώρας υποανάπτυκτης?
Κλείνωντας θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα. Κάθε ημέρα ακούμε για ανεργία και οτι το κράτος δεν έχει έσοδα ικανά να γεμίσουν τα ταμεία. Γιατί τότε δεν κάνουμε άνοιγμα σε επαγγέλματα που έχουν χαθεί? Γιατί έχουμε εγκλωβιστεί σε πολύ λίγα επαγγέλματα τα οποία πλέον δεν μπορούν να απορροφήσουν εργαζόμενους? Γιατι κάθε μέρα ακούμε μόνο για δημόσιους υπαλλήλους, για τον τουρισμό, για τους βενζινοπώλες?
Γιατί δεν μιλάμε για την εμπορική ναυτιλία? γιατι δεν μιλάμε για ναυπηγεία? γιατί δεν μιλάμε για βιομηχανίες που πρέπει να γινουν εκτός Αττικής? γιατί δεν δελεάζουμε ξένες εταιρίες να ανοίξουν υποκαταστήματα στην χώρα μας? Γιατί δεν βοηθάμε την επαρχία να σταθεί στα πόδια της έτσι ώστε και την αποκέντρωση να ενισχύσουμε αλλά και την ανεργία να μειώσουμε? Στην επαρχία πλέον ούτε γεωργός δεν μπορείς να γίνεις.
Ποιόν συμφέρει να είμαστε εγκλωβισμένοι στην Αθήνα, η οποία έχει καταντήσει στρατόπεδο για όλους μας και όχι μόνο για τους μετανάστες? Λαός εγκλωβισμένος μου θυμίζει εποχές ρωμαικής αυτοκρατορίας, άρτο και θεάματα, και ρωμαικές αρένες με πολύ αίμα. Λαός εγκλωβισμένος ειναι πρόβατο. Έτσι λοιπόν μας θέλει η σημερινή μας δημοκρατία?
Εάν αυτό είναι αλήθεια, τότε λυπάμαι που ακόμα ζω εδω. Τουλάχιστον στο εξωτερικό, αν δεν είσαι τεμπέλης και λαμόγιο, σου δίνεται η δυνατότητα να ζήσεις ως άνθρωπος. Στην Ελλάδα οχι. Μην έχουμε λοιπόν την απαίτηση να μας σέβονται στο εξωτερικό και να είναι σύμμαχοί μας, εαν πάνω απ' όλα εμείς δεν σεβόμαστε τον εαυτό μας, τον γείτονά μας, τον συμπατριώτη μας και την πατρίδα μας.
Μετά τιμής
Αναστάσιος Ι. Καμπάς
Αρχιπλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού.
Είμαι 40 χρονών και αξιωματικός του εμπορικού ναυτικού απο το 1990.
Στα χρόνια της υποτιθέμενης δημοκρατίας που ζούμε, έχω βιώσει και έχω ακούσει πολλά.
Όλα αυτά τα χρόνια, οι κυβερνώντες, αλλά και εμείς που παπαγαλίζουμε κατηγορούμε τα προηγούμενα πολιτεύματα ως απολυταρχικά, ως κλέφτες και ως προδότες.
Δεν μπορώ να κατανοήσω επιτυχώς και αμερόληπτα αυτές τις κατηγορίες γιατί πολύ απλά η ιστορία γράφεται όπως γουστάρουν οι κυβερνώντες και οι νικητές και γιατί πολύ απλά εγώ ως απλός πολίτης δεν μπορώ τόσο εύκολα να ξεφύγω από το τέλμα και την λάσπη που κατασκευάζουν οι τάχαμου σωτήρες, η σύγχρονα μεταλλαγμένη ολιγαρχία καθώς και οι αυλικοί τους.
Βέβαια, διαβάζωντας ποικιλόμορφες και ποικιλότροπες απόψεις και ιστορικές αναδρομές, προσπαθώ να φιλτράρω και να κατανοήσω όλα όσα γίνονται. Με απλή νοημοσύνη και λογική, μου κινεί τεράστια υποψία οτι οι σημερινοί κυβερνώντες, με λύσσα κατηγορούν τους προηγούμενους κυβερνώντες και τα προηγούμενα πολιτεύματα, ενω στον αντίποδα πράττουν τα ίδια αν οχι τα χειρότερα.
Εχτές κουβεντιάζοντας με καρδιακό φίλο, που προσπαθεί τίμια να διατηρήσει την εταιρία χωματουργικών εργασιών που έχει, με πήγε και μου έδειξε κάποιες μεγαλο-απατεωνιές που γίνονται απο τους μεγαλο-καρχαρίες του συναφιού του οι οποίοι είναι άμμεσα συνδεδεμένοι με το κράτος,. Ταυτόχρονα μου θύμισε οτι ένας απο τους συλληφθέντες τις συμμορίας των 16 ήταν ιδιοκτήτης εταιρίας με χωματουργικά μηχανήματα ο οποίος ξέπλενε μαύρο χρήμα απλά παίρνοντας κρατικές δουλειές με προσφορές κάτω του νόμιμου κόστους. Ενώ βέβαια οι κυβερνώντες που υπέγραφαν αυτές τις συμβάσεις ή δεν έπαιρναν καθόλου χαμπάρι ή ενώ έβλεπαν το μη λογικό, τους βόλευε να κάνουν τα στραβά μάτια προς ιδίον ώφελος.
Ιδίον ώφελος χωρίς όμως να καταλαβαίνουν την ζημία και τους κινδύνους που δημιουργούνται γιατί πολύ απλά οι πιο πολλοί από αυτούς ή ειναι ανεπάγγελτοι και δεν γνωρίζουν τους κινδύνους της καθημερινότητας ή ειναι πρώην αποτυχημένοι του επαγγελματικού στίβου.
Για παράδειγμα. Σήμερα, 23 ιουλίου 2009, κατασκευάζεται ένα μεγάλο parking, σε κεντρική λεοφώρο που συνδέει την Ποσειδώνος με την Αθήνα και ο μεγαλο-εργολάβος που έχει αναλάβει το έργο δεν δέχετε να προσλάβει φορτηγά ιδιοκτητών που έχουν νόμιμου όγκου καρότσα (13 κυβικών μέτρων). Προσλαμβάνει μόνο φορτηγά ιδιοκτητών που έχουν καρότσες 18 κυβικών (παράνομες και υπέρβαρες). Ο λόγος προφανές. Αλλά τώρα στους δρόμους κυκλοφορούν φορτηγά υπέρβαρα, καθώς επίσης φορτηγά που είναι παλιά, κακοσυντηρημένα, εκπέμπουν ρύπους πέραν των ορίων αφού δεν έχουν περάσει έλεγχο, με καρότσες ξεσκέπαστες, με οδηγούς που δεν μιλούν ελληνικά, κτπ.
Ο έλεγχος της τροχαίας που είναι? Αυτά τα φορτηγά παιρνούν μπροστά από αστυνομικούς που ρυθμίζουν την κυκλοφορία. Γιατί κάποιος δεν τους σταματάει? Φοβούνται κάτι? Γιατί η αστυνομία σταματάει για έλεγχο μόνο τα ΙΧ αυτοκίνητα? Γιατί κυκλοφορεί η φήμη ότι ακόμα και αν πάρουν τις πινακίδες αυτών των φορτηγών, οι πινακίδες θα γυρίσουν την επόμενη ημέρα? Τα γιατί είναι πολλά και καυτά!!
Βέβαια, εδώ ευθυνόμαστε και εμείς οι πολίτες. Γιατί πολύ απλά μας αρέσει να παραβιάζουμε τα πάντα. Γιατί θα πρέπει δηλαδή κάποιοι ως ιδιοκτήτες εταιριών να παρανομούν? ενώ βγάζουν ήδη πολλά λεφτά?
Πολλά δημόσια και ιδιωτικά έργα δυστυχώς γίνονται με αυτόν τον τρόπο. Το ίδιο έχει υποθεί και για τα έργα κατασκευής γηπέδου μεγάλης ομάδας εδώ στην Αθήνα. Το ίδιο άραγε θα συμβεί και με τα έργα που θα γίνουν στον Πειραιά και στο λιμάνι? όποτε αυτά ξεκινήσουν?
Εχτές η ευρωπαική ένωση επέτρεψε την κρατική χρηματοδότιση των έργων στο λιμάνι του Πειραιά. Έργα που οπωσδήποτε πρέπει να γίνουν. Η ερώτηση είναι γιατί έπρεπε ο Πειραιάς και οι γειτονικές περιοχές να φτάσουν σε αυτό το μαύρο χάλι? Η περιοχή έχει υποβαθμιστεί τελείως, σε βαθμό που κινεί υποψίες και ερωτήματα. Δήμαρχος, νομάρχης, βουλευτές είναι άφαντοι. Για να είναι σύμφωνο το λιμάνι μας με τις απαιτήσεις της Διεθνούς Ναυτιλίας θα πρέπει στον Πειραιά και στις γειτονικές περιοχές να γίνουν πολλά έργα. Ποιοί έχουν ώφελος πριν γίνουν αυτά τα έργα να βρούν την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά σε μαύρο χάλι που θυμίζει προπολεμικές εποχές ή πόλη χώρας υποανάπτυκτης?
Κλείνωντας θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα. Κάθε ημέρα ακούμε για ανεργία και οτι το κράτος δεν έχει έσοδα ικανά να γεμίσουν τα ταμεία. Γιατί τότε δεν κάνουμε άνοιγμα σε επαγγέλματα που έχουν χαθεί? Γιατί έχουμε εγκλωβιστεί σε πολύ λίγα επαγγέλματα τα οποία πλέον δεν μπορούν να απορροφήσουν εργαζόμενους? Γιατι κάθε μέρα ακούμε μόνο για δημόσιους υπαλλήλους, για τον τουρισμό, για τους βενζινοπώλες?
Γιατί δεν μιλάμε για την εμπορική ναυτιλία? γιατι δεν μιλάμε για ναυπηγεία? γιατί δεν μιλάμε για βιομηχανίες που πρέπει να γινουν εκτός Αττικής? γιατί δεν δελεάζουμε ξένες εταιρίες να ανοίξουν υποκαταστήματα στην χώρα μας? Γιατί δεν βοηθάμε την επαρχία να σταθεί στα πόδια της έτσι ώστε και την αποκέντρωση να ενισχύσουμε αλλά και την ανεργία να μειώσουμε? Στην επαρχία πλέον ούτε γεωργός δεν μπορείς να γίνεις.
Ποιόν συμφέρει να είμαστε εγκλωβισμένοι στην Αθήνα, η οποία έχει καταντήσει στρατόπεδο για όλους μας και όχι μόνο για τους μετανάστες? Λαός εγκλωβισμένος μου θυμίζει εποχές ρωμαικής αυτοκρατορίας, άρτο και θεάματα, και ρωμαικές αρένες με πολύ αίμα. Λαός εγκλωβισμένος ειναι πρόβατο. Έτσι λοιπόν μας θέλει η σημερινή μας δημοκρατία?
Εάν αυτό είναι αλήθεια, τότε λυπάμαι που ακόμα ζω εδω. Τουλάχιστον στο εξωτερικό, αν δεν είσαι τεμπέλης και λαμόγιο, σου δίνεται η δυνατότητα να ζήσεις ως άνθρωπος. Στην Ελλάδα οχι. Μην έχουμε λοιπόν την απαίτηση να μας σέβονται στο εξωτερικό και να είναι σύμμαχοί μας, εαν πάνω απ' όλα εμείς δεν σεβόμαστε τον εαυτό μας, τον γείτονά μας, τον συμπατριώτη μας και την πατρίδα μας.
Μετά τιμής
Αναστάσιος Ι. Καμπάς
Αρχιπλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου