Αντε να δούμε σε ποιους μεγαλο-καρχαρίες θα δώσουν τα έργα που θα γίνουν. Ας ελπίσουμε οτι θα τα δώσουν σε εταιρίες οι οποίες δεν θα δώσουν προσφορά κάτω του νορμάλ κόστους και οι οποίες ίσως πλένουν με λουλάκι μαύρο χρήμα. Να θυμάστε οτι η αναδιαμόρφωση του λιμανιου μας ειναι υψίστης σημασίας. Η διεςθνής ναυτιλιακή κοινότητα επιζητά το λιμάνι μας να ενεργοποιηθεί ξανά για την ευκολότερη, γρηγορότερη, οικονομικότερη διακίνηση κυρίως των containers.
Προς το παρόν η Μάλτα έχει πάρει όλη την διαμετοκομιστική διακίνηση εμπορευμάτων μέσω εμπορικών πλοίων. Ο Πειραιάς εχει στρατηγική θέση. Μέσω του Πειραιά, η διεθνής ναυτιλία και οι διεθνής οργανισμοί εμπορίου θα μπορούν να τροφοδοτούν τα εμπορεύματα, προερχόμενα απο Ασία, στα βαλκάνια και στην ευρώπη πολύ γρηγορότερα. Αν γίνουν τα έργα όλος ο Πειραιάς και τα περίχωρα του θα αλλάξουν. Εκτός από κτιριακές εγκαταστάσεις και αναγκαστικές απαλλοτριώσεις που ίσως χρειαστούν να γίνουν θα πρέπει να εκτελεστούν οδικά έργα και σουλούπωμα του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου. Εδώ ίσως κολλάει το θέμα που είχε ξεκινήσει πριν μερικούς μήνες για τον ΟΣΕ. Ίσως αυτός είναι ο λόγος που ο Πειραιάς έχει ρημάξει και έχει ξεχαστεί τελείως και από όλους. Αν είναι όντως ετσι, τότε τι να πει κανείς για τους δημοτικούς και κρατικούς άρχοντες. Ο Πειραιάς, έχει χολεριάσει επίτηδες για να μπορέσουν κάποια επιτήδεια κοράκια με ξένα λεφτά, να αγοράσουν όχι μόνο τσάμπα, να επενδήσουν πάνω σε καμμένη γη και να γίνουν και ήρωες.
Άραγε τι κάνουν οι δημοσιογράφοι?
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ (Έντυπη έκδοση) Τετάρτη, 22 Ιουλίου 2009 07:00
Το έργο επέκτασης στην περιοχή της Δραπετσώνας κρίνεται αναγκαίο, αφού υπολογίζεται ότι, μέχρι το 2020, θα έχουν ξεπεραστεί οι δυνατότητες του σημερινού επιβατικού λιμανιού. |
Την πεποίθησή της, ότι η έγκριση κρατικής χρηματοδότησης που ο ΟΛΠ [OLPr.AT] πέτυχε σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης αποτελεί απολύτως θετική εξέλιξη για τον Οργανισμό και ανοίγει προοπτικές και για τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας, ώστε και εκείνα να αναζητήσουν με αξιώσεις ανάλογες ενισχύσεις, επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας, απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ Ελπίδας Τσουρή.
Το πρόγραμμα χρηματοδότησης, που ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφορικά με τα αιτήματα του ΟΛΠ για την πεζογέφυρα και την κατασκευή μόλων εξυπηρέτησης ακτοπλοϊκών πλοίων στο κεντρικό επιβατικό λιμάνι, συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. σε ποσοστό 80%.
Σε κάθε περίπτωση, συνεχίζει ο ΟΛΠ, δεν θα πρέπει να παραγνωριστεί το γεγονός ότι η απόφαση χρηματοδότησης για το κεντρικό επιβατικό λιμάνι, που για πρώτη φορά επιτυγχάνεται από την εισαγωγή του ΟΛΠ στο Χρηματιστήριο Αθηνών, δημιουργεί θετικό προηγούμενο για την υπαγωγή της εταιρείας σε ανάλογα χρηματοδοτικά προγράμματα.
«Το γεγονός αυτό είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό στο πλαίσιο και των σχεδιασμών του ΟΛΠ για την επέκταση του επιβατικού λιμανιού, η οποία θα είναι απαραίτητη στην επόμενη δεκαετία, δεδομένων των ρυθμών αύξησης του επιβατικού έργου στην ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα», αναφέρει ο ΟΛΠ, επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ της «Ν» στο φύλλο της 15ης Ιουλίου 2009. Σημειώνεται ότι το έργο επέκτασης στην περιοχή της Δραπετσώνας κρίνεται αναγκαίο, αφού υπολογίζεται ότι, μέχρι το 2020, θα έχουν ξεπεραστεί οι δυνατότητες του σημερινού επιβατικού λιμανιού και, σύμφωνα με τους αρχικούς προϋπολογισμούς, αναμένεται ότι θα φτάσει τα 500 με 600 εκατ. ευρώ.
Το εμπορικό λιμάνι
Αναφορικά με τις λεπτομέρειες για την σε πρώτη φάση άρνηση της Επιτροπής να αποδεχτεί τη χρηματοδότηση τόσο της κατασκευής υποδομής του Προβλήτα Ι όσο και της προμήθειας λιμενικού εξοπλισμού, για τα οποία η κα Τσουρή επέβαλε τα ερωτήματά της, ο ΟΛΠ επισημαίνει:
«-Η Ε.Ε. ξεκινάει επίσημη έρευνα για τις υπόλοιπες δύο υποθέσεις χρηματοδότησης, για τις οποίες θεωρεί ότι αποτελούν κρατικές ενισχύσεις και πιθανώς να έχουν επιπτώσεις στον κοινοτικό ανταγωνισμό. Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι οι αιτήσεις δεν είναι συμβατές ή ότι απορρίφθηκαν. Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση του ΟΛΠ θα υποβάλει όλα τα αναγκαία στοιχεία, ώστε να στοιχειοθετηθεί η συμβατότητα της χρηματοδότησης.
- Ειδικότερα, η αιτηθείσα χρηματοδότηση για τον Προβλήτα Ι αφορά στην κατασκευή της υποδομής και δεν περιλαμβάνει τον υπό παραγγελία εξοπλισμό του νέου τερματικού, που, όπως γνωρίζετε, παραμένει υπό τη διαχείριση του ΟΛΠ. Αλλωστε, ο ΟΛΠ έχει ήδη χρηματοδοτήσει ή χρηματοδοτεί με ίδια ή/και δανειακά κεφάλαια το ανωτέρω έργο (πρόσφατα άλλωστε υπεγράφη χρηματοδοτική συμφωνία με την ΕΤΕπ για τον Προβλήτα Ι) και δεν έχει λάβει μέχρι σήμερα κανένα κονδύλι κρατικής ή κοινοτικής ενίσχυσης.
Συνεπώς, στην περίπτωση θετικής εξέλιξης του αιτήματος, ο ΟΛΠ θα είναι άμεσα ωφελημένος και, βεβαίως, και το κράτος, στο οποίο ανήκει κατά κυριότητα το σύνολο της υποδομής αυτής και την οποία, σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης ΟΛΠ - Δημοσίου, θα έπρεπε να χρηματοδοτήσει καθ' ολοκληρίαν, ως έργο εθνικού ενδιαφέροντος.
- Σε ό,τι αφορά την αιτηθείσα χρηματοδότηση για τον εξοπλισμό, αυτή αφορά σε πλήθος μηχανημάτων προς χρήση, τόσο στον υπό παραχώρηση στην Cosco (η αναφερόμενη στην ανακοίνωση ως «ιδιωτική επιχείρηση») Προβλήτα ΙΙ, όσο και στον Προβλήτα Ι που παραμένει στον ΟΛΠ. Ο εν λόγω όμως εξοπλισμός αποκτήθηκε στο παρελθόν από τον ΟΛΠ και πάντως πριν από το 2008, που ξεκίνησε η διαδικασία της παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ.
Επομένως, οποιαδήποτε θετική απόφαση από την Ευρ. Επιτροπή μόνο θετικό αποτέλεσμα μπορεί να έχει για τον Οργανισμό και ουδέν όφελος για τη Cosco. Αλλωστε, οποιοδήποτε ποσό εγκριθεί, θα εισπραχθεί αποκλειστικά από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς».
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου