H εσωτερική κατανάλωση στην Κίνα αντισταθμίζει τη μεγάλη πτώση των εξαγωγών της χώρας, σε καθοριστικό βαθμό για την ανάπτυξή της και αποτελεί για άλλη μια φορά κύριο και σταθερό «κυματοθραύστη» της ναυτιλιακής κρίσης.
Η επιστροφή όμως και της ναυλαγοράς στους παλαιούς ρυθμούς δεν θα είναι το ίδιο γρήγορη, γιατί αυτό προϋποθέτει πολύ scrapping. Οι διαλύσεις όμως σταμάτησαν στο β΄ τρίμηνο του έτους. Επίσης, ένας δεύτερος λόγος, σύμφωνα με την εβδομαδιαία αναφορά της G. Moundreas, που «καθυστερεί» τη ναυλαγορά είναι η μη δυνατή γρήγορη και ισχυρή ανάπτυξη σε ΗΠΑ, Ε.Ε. και Ιαπωνία, ώστε η αύξηση του εμπορίου να «πιάσει» ρυθμούς 6-9%, που θα μπορούσε να απορροφήσει ικανοποιητικά τα 695 νεότευκτα Bulkers του 2009, τα 1,270 του 2010 και τα 936 του 2011.
Αναφορικά με τις διαλύσεις, οι σταθεροποιητικές τάσεις του τελευταίου διαστήματος για την οικονομία και τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου, οδήγησε σε κάθετη πτώση των διαλύσεων bulkers, αφού οι πωλήσεις στα διαλυτήρια έφτασαν μόλις τις 60.000 DWT.
Αξιοσημείωτο, σύμφωνα με τον ελληνικό ναυλομεσιτικό οίκο είναι ότι και οι πωλήσεις δεξαμενόπλοιων για διάλυση ήταν μηδενικές. «Είναι πολύ πιθανό, η μείωση αυτή των πωλήσεων για διάλυση, να οδηγήσει σε άνοδο των τιμών scrap βραχυχρόνια, αλλά αυτό είναι μάλλον δευτερεύουσας σημασίας, μπροστά στο πρόβλημα της ναυλαγοράς από την αυξανόμενη προσφορά τονάζ», αναφέρει χαρακτηριστικά. Στα containerships και τα γενικού φορτίου πλοία τα οποία πλήττονται περισσότερο από την κρίση, οι διαλύσεις διατήρησαν τη ζωηρότητά τους την περασμένη εβδομάδα με πωλήσεις 288.000 DWT.
Ο ρόλος της Κίνας
Στην Κίνα ο στόχος της ανάπτυξης του 8% εφέτος αντί του προβλεπόμενου γενικώς 6,5%, επιτεύχθηκε από το β΄ τρίμηνο, που σημαίνει ότι θα ξεπερασθεί και μάλιστα σημαντικά μέχρι το τέλος του έτους. Αναλυτές της Bank of America προβλέπουν τώρα 9%.
«Πράγματι, όταν σε σχέση με προηγούμενους μήνες σημείωσε επιτάχυνση μέχρι και τον Ιούνιο στις επενδύσεις με 35,3%, στην βιομηχανική παραγωγή με 10,7% και στις λιανικές πωλήσεις με 15%, ενώ ο υπόλοιπος κόσμος παρέπαιε μεταξύ υποχώρησης και στασιμότητας, εύλογα μπορεί να αναμένεται απογείωση της κινεζικής οικονομίας μέσα στο διαφαινόμενο κάπως καλύτερο παγκόσμιο κλίμα του β' εξαμήνου», υπογραμμίζει η G. Moundreas και προσθέτει:
«Επί πλέον, όταν κατά τη διάρκεια της χειρότερης οικονομικής κρίσης σημειώνει νέο ρεκόρ συναλλαγματικών αποθεμάτων στα 2,132 τρισ. δολάρια, καταργεί τους συναλλαγματικούς περιορισμούς για κινεζικές επενδύσεις στο εξωτερικό, ετοιμάζεται να αυξήσει πρώτη τα επιτόκια και εκτοπίζει την Ιαπωνία από τη δεύτερη θέση παγκοσμίως σε χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση, είναι βέβαιο ότι έχει προδιαγραφές γρήγορης επιστροφής στους προηγούμενους ξέφρενους ρυθμούς ανάπτυξης».
Θερινή περίοδος
Η μέτριας έντασης συναλλακτική δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων σε σταθεροποιημένα επίπεδα τιμών, εκτός από στάση αναμονής, αρχίζει να αντανακλά και την έναρξη της περιόδου των διακοπών.
Ειδικότερα σύμφωνα με την G. Moundreas αναμενόμενη ήταν η τιμή των 48 εκ. δολαρίων στην οποία πουλήθηκε σε Κινέζους το 'Cape Eregli' 170.454 DWT (2000 IHI). Σε αναλογία με πρόσφατες συναλλαγές ήταν και μεταπώληση του Kambara Kisen Resale 58.100 DWT (2010 Japan) σε Έλληνες προς 33 εκ. δολ.
Στην ίδια τιμή είχε μεταπωληθεί προ 15 ημερών ένα Nantong Resale 55.000 DWT (4 Q 2009). Άγνωστοι αγόρασαν το 'Darya Dhyan' 50.149 DWT (2001 Mitsui προς 25,8 εκ. δολαρίων. Αυξημένη όμως ήταν η τιμή των 19 εκ. δολ. που πουλήθηκε σε Κινέζους το Panamax 'Big Sky' 69.189 DWT (1994 Imabari), σε σύγκριση με την προ εβδομάδος πώληση του συνομήλικου 'Energy Phoenix' 68.636 DWT (1994 Sasebo) προς 17 εκ. δολάρια.
Οι συναλλαγές στα δεξαμενόπλοια περιορίστηκαν στην πώληση του Product 'Fairway Express' 45.737 DWT (2004 Minami Nippon) στην Aegean Shipping προς 25,5 εκ. δολάρια και του ΙΜΟ ΙΙ/ΙΙΙ 'Global Saturn' 7.786 DWT (2001 Higaki) στη Μαλαισία προς άγνωστη τιμή.
ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου