Σύμφωνα με στοιχεία της G Moundreas, λίγο πριν από την εκπνοή του 2009 παραδοσιακές ναυτιλιακές εταιρείες υπέγραψαν ναυπηγικά συμβόλαια της τάξης των 1,3 δισ. δολαρίων μετά από μήνες απόλυτης απραξίας. Τα συμβόλαια των 1,3 δισ. δολαρίων αφορούν συνολικά 24 πλοία με βάση τα στοιχεία τα οποία έχουν γίνει μέχρι τώρα γνωστά. Πρόκειται για capesize, kamsarmax, handysize, 13 suezmax tanker, ακόμα και για Vlcc. Ο ίδιος οίκος επισημαίνει ότι οι νέες ναυπηγικές τιμές μετά το ξέσπασμα της κρίσης τείνουν τώρα να σταθεροποιηθούν σε επίπεδα βέβαια σημαντικά χαμηλότερα σε σχέση με τα προ της κρίσης δεδομένα.
Με βάση τις τιμές που παραθέτει η G Moundreas τα ναυπηγεία έχουν μειώσει τις αξίες που ζητούν σε ποσοστό της τάξεως του 40%. Συγκεκριμένα οι τιμές στα Vlcc έπεσαν από τα 165 εκατ. δολάρια στα 100 εκατ., στα suezmax από 90 - 92 εκατ. δολάρια σε 63 - 65 εκατ. δολάρια, στα aframax από 78 - 80 εκατ. δολάρια σε 53 εκατ. δολάρια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου οι μειώσεις είναι ανάλογες και οι νέες ναυπηγικές τιμές διαμορφώνονται ως εξής: capesize 55 εκατ., minicape 45 εκατ., kamsarmax 35 εκατ., panamax 34 εκατ., supramax 31 - 32 εκατ. και handymax 25 εκατ. δολάρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου