Τρίτη, Αυγούστου 18, 2009

Αντίστροφη μέτρηση για την εγκατάσταση της Cosco

Ρεπορτάζ: Σάββας Ν. Αθανασίου: Σε λιγότερο από 45 ημέρες θα εγκατασταθούν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς οι Κινέζοι της Cosco και για τον λόγο αυτό η διοίκηση του ΟΛΠ προετοιμάζεται να υποδεχθεί τους Κινέζους και τον ανταγωνισμό, δεδομένου ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του Οργανισμού σε λίγους μήνες θα υπάρχουν δύο πάροχοι στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Νίκος Αναστασόπουλος, έχει θέσει σε ετοιμότητα όλο τον μηχανισμό του λιμένα, προκειμένου να απορροφήσει όσο είναι δυνατόν πιο γρήγορα τους κραδασμούς, που θα δημιιουργηθούν από την είσοδο της Cosco. Ο κ. Ν. Αναστασόπουλος, απαντώντας στο ερώτημα «ποιο θα είναι το χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί από την 1η Οκτωβρίου, με την εγκατάσταση των Κινέζων» επισημαίνει ότι «η θυγατρική της Cosco Pacific, Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά - ΣΕΠ - θα αναλάβει τη διαχείριση της προβλήτας ΙΙ από τον Οκτώβριο απασχολώντας το σύνολο του προσωπικού του ΟΛΠ.

Σταδιακά, κατόπιν και της ολοκλήρωσης της προβλήτας Ι που παραμένει στον ΟΛΠ, το προσωπικό του ΟΛΠ θα απομακρύνεται και θα υποκαθίσταται από προσωπικό της Cosco. Η αποχώρηση θα πραγματοποιείται προοδευτικά από τις αρχές του 2010 και θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του ίδιου έτους, οπότε και η Cosco θα αναλάβει την πλήρη διαχείριση και λειτουργία των εργασιών της προβλήτας ΙΙ».

Η ΠΡΟΒΛΗΤΑ Ι

Για το πότε και πώς θα λειτουργήσει η προβλήτα Ι από τον ΟΛΠ και στο ερώτημα αν είναι ο ΟΛΠ έτοιμος για τον ανταγωνισμό, ο κ. Ν. Αναστασόπουλος τόνισε ότι η προβλήτα Ι, η οποία θα αρχίσει την πιλοτική λειτουργία το α' τρίμηνο του 2010, διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι της προβλήτας ΙΙ.
Κατ’ αρχήν είναι σχεδιασμένη με στόχο τη βέλτιστη λειτουργία κατά την εξυπηρέτηση πλοίων εμπορευματοκιβωτίων νέας γενιάς, με πλήρως καινούργιο εξοπλισμό, βυθίσματα 18 μ. που ελάχιστα λιμάνια στη Μεσόγειο διαθέτουν και τη δυνατότητα να εξυπηρετεί ταυτόχρονα πλοία mother και πλοία feeder και προσθέτει: «Παράλληλα, η Cosco από το 2010-2011, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης θα πρέπει να πραγματοποιήσει έργα αναβάθμισης και συνεπώς δεν θα είναι σε θέση να λειτουργεί το σύνολο της υποδομής.

Μέχρι την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης της προβλήτας ΙΙ, η προβλήτα Ι θα είναι το μόνο τερματικό στον Πειραιά που θα έχει τη δυνατότητα βάσει εξοπλισμού να εξυπηρετήσει τα πλοία νέας γενιάς με 4 γερανογέφυρες Super Post Panamax. Φυσικά, στο ανωτέρω χρονικό διάστημα και μέχρι τον Μάιο του 2010, ο ΟΛΠ θα πρέπει να έχει προχωρήσει στη δομική αναδιοργάνωση με τον εκσυγχρονισμό των κανονισμών του έτσι ώστε να βελτιωθεί η παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητά του.

Συνεπώς, ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών της προβλήτας Ι, το χρονικό περιθώριο εξαιτίας των έργων αναβάθμισης της προβλήτας ΙΙ και η απαραίτητη δομική αναδιοργάνωση του ΟΛΠ θα του επιτρέψουν να ανταγωνιστεί τη ΣΕΠ».

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Απαντώντας στο ερώτημα «ποιο είναι το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ συνολικά στο ευρύτερο λιμάνι», ο κ. Ν. Αναστασόπουλος τόνισε ότι «πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη χρηματοδότηση της πεζογέφυρας και των ντόκων στο κεντρικό λιμάνι. Σε ό,τι αφορά την πεζογέφυρα, η ΕΕ θεωρεί ότι δεν αποτελεί κρατική ενίσχυση, καθώς είναι υποδομή προσβάσιμη σε όλους τους χρήστες χωρίς οικονομικό όφελος για τον ΟΛΠ.

Η χρηματοδότηση των ντόκων της ακτοπλοΐας, σύμφωνα με την ΕΕ, αποτελεί κρατική ενίσχυση, η οποία είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή αγορά, καθώς συνάδει με την ευρωπαϊκή πολιτική για τις μεταφορές συμβάλλοντας στη σύνδεση της νησιωτικής περιφέρειας με την ηπειρωτική χώρα και την ενίσχυση της σύνδεσης πλοίου και σταθερού μέσου τροχιάς» και συμπλήρωσε: «Η ΕΕ ξεκινά επίσημη έρευνα για τις υπόλοιπες αιτήσεις χρηματοδότησης του ΟΛΠ για την προβλήτα Ι και την προμήθεια λιμενικού εξοπλισμού, δύο υποθέσεις χρηματοδότησης για τις οποίες θεωρεί ότι αποτελούν κρατικές ενισχύσεις και πιθανώς να έχουν επιπτώσεις στον Κοινοτικό ανταγωνισμό και για τον λόγο αυτό πρέπει να ερευνηθούν περαιτέρω, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι απορρίφθηκαν ή ότι υπάρχει κάτι μεμπτό. Απλά είναι η προβλεπόμενη διαδικασία σε ανάλογες περιπτώσεις.

Η απόφαση για τα έργα για το επιβατικό λιμάνι είναι ιδιαίτερα θετική απόφαση, καθώς ο ΟΛΠ έχει ήδη αρχίσει να μελετά τον τρόπο που το επιβατικό λιμάνι θα συνεχίσει να είναι λειτουργικό την επόμενη δεκαετία. Η αύξηση επιβατών επιβάλλουν επενδύσεις σε ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα και την επέκταση του λιμανιού στη Δραπετσώνα, διαφορετικά ο Πειραιάς θα γνωρίσει πρωτόγνωρες συνθήκες κορεσμού.
Για τον λόγο αυτό το νέο επενδυτικό πρόγραμμα της 10ετίας θα πρέπει να αναμορφωθεί και να προβλέψει ένα πολύ σημαντικό κονδύλι της τάξης του 400 -450 εκατ. για την επέκταση των υποδομών. Φυσικά η υλοποίηση του προγράμματος αυτού προϋποθέτει από σήμερα τη συντονισμένη δράση των συναρμόδιων υπουργείων για τη δρομολόγηση λύσης πολύπλοκων προβλημάτων που αφορούν στη βελτίωση της προσβασιμότητας, τη συνολική διαμόρφωση των νέων υποδομών και εξασφάλιση χρηματοδότησης».

Η εθελούσια έξοδος και το εκθεσιακό κέντρο

Αναφερόμενος ο κ. Ν. Αναστασόπουλος στα θέματα της εθελουσίας εξόδου στον ΟΛΠ, διευκρίνισε πως «οι προβλεπόμενες από τον σχετικό νόμο εγκρίσεις δεν πραγματοποιήθηκαν εντός του χρονικού περιθωρίου. Ο ΟΛΠ έχει ήδη ζητήσει παράταση μερικών μηνών, αφού ακόμη δεν έχουν εγκριθεί και φυσικά αυτό θα μεταθέσει τον προγραμματισμό».

Ο κ. Αναστασόπουλος στο ερώτημα γιατί καθυστερούν τα έργα στο εκθεσιακό κέντρο και στην «Παγόδα», απάντησε: «Το νέο εκθεσιακό κέντρο στο Παλατάκι, μία εκτιμώμενη επένδυση περίπου 80 εκατ. που αναλαμβάνεται εξ ολοκλήρου από τον ανάδοχο, είναι έργο πολυσύνθετο. Για παράδειγμα, σκεφτείτε τον όγκο οχημάτων και πεζών που θα πρέπει να εξυπηρετούνται ημερησίως. Για τον λόγο αυτό πραγματοποιούνται εκτεταμένες και εμπεριστατωμένες μελέτες διαχείρισης της κυκλοφορίας.

Με την ολοκλήρωση των μελετών αυτών, το θέμα σύντομα θα τεθεί υπόψη του ΔΣ του ΟΛΠ και θα κατατεθούν οι αιτήσεις για την οριστική άδεια περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τη λήψη των υπόλοιπων αδειών. Εκτίμησή μας είναι ότι σύντομα το σύνολο των μελετών και εγκρίσεων θα ολοκληρωθούν και θα αρχίσει η κατασκευή».

Πηγή: Κέρδος 18/8/2009 07:15

Δεν υπάρχουν σχόλια: