May this page be a useful space to share our ideas. If the freedom of speech will be taken away, then dumb and silence will lead us, like sheep, to the slaughter. Let's say “I LOVE YOU”, and let's “SMILE” to each other. No one will remember us for our inner thoughts. The sound of silence is the complete emptiness. Open Up and life will be easier. Let's say I love you and let's smile to each other. Our life is a “GIFT”. WELCOME On Board
Σάββατο, Αυγούστου 28, 2010
ΚΑΙ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΘΕΙ Η COSCO;;;;
Παρασκευή, Μάϊος 21, 2010
Οι Κινέζοι βάζουν… πόδι στο λιμάνι του Βόλου και ειδικότερα όσον αφορά στην εκμετάλλευση της προβλήτας κοντέινερς; Μπορεί. Σε κάθε περίπτωση οι εξελίξεις των επόμενων ημερών και μηνών ενδεχομένως να δρομολογήσουν εξελίξεις και μάλιστα ραγδαίες, όπου πιθανόν να δούμε να γίνονται όλα όσα δεν έγιναν τις τελευταίες δεκαετίες από την Πολιτεία, που άφησε το λιμάνι της πόλης -στρατηγική πύλη προς τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική- χωρίς σύγχρονο ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό και χωρίς τις κατάλληλες υποδομές για τη διακίνηση εμπορευμάτων.
Σε κάθε περίπτωση ωστόσο η παρουσία από προχθές στην Αθήνα του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Cosco Γουέι Τζιαφού για συναντήσεις με την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία της χώρας για την εμπλοκή των… Κινέζων σε επενδυτικά σχέδια που αφορούν στις θαλάσσιες μεταφορές και όχι μόνον, αναζωπύρωσε πάλι τα σενάρια πιθανής εμπλοκής τους και στα τεκταινόμενα του Οργανισμού Λιμένος Βόλου. Άλλωστε τα χθεσινά δημοσιεύματα των αθηναϊκών εφημερίδων ήταν άκρως αποκαλυπτικά. Ότι δηλαδή μέσα στις βαλίτσες του ο ισχυρός άνδρας της Cosco έχει και επενδυτικά σχέδια που αφορούν εκτός από τον ΟΛΠ και τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης και του Βόλου, για τα οποία οι…δράκοι ενδιαφέρονται να αναλάβουν την εκμετάλλευση των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερς).
Ρωτήσαμε εμπλεκόμενους με το λιμάνι του Βόλου τοπικούς παράγοντες, για να εισπράξουμε τις πρώτες αντιδράσεις τους. Όλες οι απόψεις έχουν ένα κοινό παρανομαστή. Ότι δηλαδή το λιμάνι χρειάζεται να δημιουργήσει νέους χώρους αποθήκευσης, με πιο σημαντικό την κατασκευή της τρίτης προβλήτας και, γιατί όχι, τη δημιουργία ακόμη και ενός Εμπορευματικού Κέντρου, μέσω του οποίου θα διακινούνται μεγάλα φορτία όχι μόνον προς το λιμάνι του Βόλου, αλλά και προς τα δύο λιμάνια της χώρας, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη.
Το λιμάνι του Βόλου με τους υφιστάμενους χώρους του δεν έχει τη δυνατότητα να διακινήσει περισσότερα από 25.000 κοντέινερς το χρόνο, λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος Αλέξανδρος Βαλασσάς, που μαζί με το συνάδελφό του, τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου Π. Σούρλα, περιμένουν εδώ και οκτώ περίπου μήνες τον ορισμό και την ανάληψη καθηκόντων της νέας διοίκησης του ΟΛΒ, που ουσιαστικά παραμένει ακέφαλη. Το λιμάνι του Βόλου, συνεχίζει ο κ. Βαλασσάς, είναι μικρό και δεν έχει μεγάλες δυνατότητες επέκτασης. Σε κάθε περίπτωση όμως εφόσον μπουν, όπως προσθέτει, ιδιώτες επενδυτές, είναι απαραίτητη η κατασκευή της Γ΄ Προβλήτας σε μία έκταση περίπου 250.000 τ.μ. για τη οποία μαζί με τον απαραίτητο εξοπλισμό εκτιμάται ότι απαιτείται ένα ποσό της τάξεως των 80.000.000 ευρώ περίπου, σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΒ.
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Σωματείου των Λιμενεργατών Βόλου Θωμάς Κρητικός δεν κρύβει τις επιφυλάξεις του. Ανησυχεί, όπως είναι φυσικό, ότι αν το κινεζικό ενδιαφέρον πάρει «σάρκα και οστά», ενδεχομένως να προκύψουν δραματικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις των 75 συναδέλφων του που δουλεύουν στο λιμάνι του Βόλου. Ανησυχούμε για το τι θα προκύψει, λέει ο κ. Κρητικός, για να υποστηρίξει και αυτός από την πλευρά του ότι αν δημιουργηθεί ο τρίτος προβλήτας και γίνει και η προμήθεια του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, τότε ο Βόλος μπορεί να γίνει, όπως σημειώνει, ένας καλός εμπορευματικός σταθμός. Είναι πολύ πιθανή η… απόβαση της Cosco στο Βόλο, τονίζει εξάλλου από τη δική του πλευρά ο ναυτιλιακός πράκτορας κ. Παντελής Φλώκας. Άλλωστε το 80% , όπως συνεχίζει, των προϊόντων που διακινούνται σήμερα στο λιμάνι του Βόλου μέσω εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερς) είναι κινέζικα (πλακάκια, ογκόλιθοι, μεταλλικά προϊόντα κ.α.), καθώς όπως σημειώνει υπάρχει απευθείας γραμμή της εταιρίας MSC από την Κίνα στην Ελλάδα.
Αντίθετα η εκτίμηση του Προέδρου Ναυτικών Πρακτόρων Βόλου κ. Γιάννη Τσαρδακά είναι ότι οι όποιες κινήσεις της Cosco δεν πρέπει να αναμένονται σύντομα. Αν δεν σταθεροποιηθούν, όπως λέει, πρώτα στον Πειραιά, δεν πρόκειται να κάνουν τα επόμενα βήματα . Ο κ. Τσαρδακάς σημειώνει ακόμη ότι ο Βόλος δεν μπορεί να αντέξει μόνον κοντέινερς, αλλά και τα υπόλοιπα φορτία που διακινούνται σήμερα μέσα από το λιμάνι.
ΠΡΕΖΑ TV
21-5-2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου