May this page be a useful space to share our ideas. If the freedom of speech will be taken away, then dumb and silence will lead us, like sheep, to the slaughter. Let's say “I LOVE YOU”, and let's “SMILE” to each other. No one will remember us for our inner thoughts. The sound of silence is the complete emptiness. Open Up and life will be easier. Let's say I love you and let's smile to each other. Our life is a “GIFT”. WELCOME On Board
Σάββατο, Αυγούστου 28, 2010
Δίκτυο Παρακολούθησης Κίνησης Πλοίων
Το Αρχιπέλαγος, Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας υλοποιεί έρευνα για την καταγραφή της πραγματικής εικόνας της κίνησης των πλοίων στο Αιγαίο. Με την επεξεργασία δεδομένων σε συνεχή ροή μέσω του δικτύου AIS (Automatic Identification System-Σύστημα Αυτόματου Προσδιορισμού Θέσης Πλοίων), καταγράφονται σε 24ωρη βάση τα χαρακτηριστικά κάθε πλοίου, όπως τύπος, σημαία, φορτίο, μέγεθος, προορισμός κ.α.
Στόχος της έρευνας είναι να γίνει μία πραγματική εκτίμηση, τόσο της κίνησης των πλοίων στο Αιγαίο, όσο και του πραγματικού ρίσκου θαλασσίου ατυχήματος από την ελεύθερη και χωρίς έλεγχο ναυσιπλοΐα πλοίων όλων των τύπων, σε κάθε σημείο των ελληνικών θαλασσών.
Σύνδεσμος IMIS - International Maritime Information Systems
Σύνδεσμος Δικτυακής Εφαρμογής A.I.S - Χάρτης Πλοίων Πραγματικού Χρόνου
Δυστυχώς, η ανεπάρκεια του κρατικού μηχανισμού να διαχειριστεί στην πράξη την υπάρχουσα κατάσταση κίνησης εμπορικών πλοίων και πετρελαιοφόρων στο Αιγαίο, και η ανικανότητα να αντιμετωπίσει κάποιο μικρό ή μεγάλο θαλάσσιο ατύχημα δεν αφήνει κανένα απολύτως περιθώριο αισιοδοξίας.
Το ναυάγιο άλλωστε του Sea Diamond στη Σαντορίνη, το οποίο έγινε υπό άριστες καιρικές συνθήκες αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Επίσης, με την ενδεχόμενη κατασκευή του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, προβλέπεται να πολλαπλασιαστεί κάθετα τόσο ο αριθμός όσο και το μέγεθος των δεξαμενόπλοιων που θα διαπλέουν το Αιγαίο. Σήμερα και λόγω των περιορισμών που τίθενται στα στενά των Δαρδανελίων, στο Αιγαίο κινούνται πετρελαιοφόρα (τύπου Αframax και Suez) με χωρητικότητα έως και 150.000 τόνους, ενώ με τη λειτουργία του αγωγού, προγραμματίζεται να μπουν στο Αιγαίο και δεξαμενόπλοια (τύπου Cape Size και VLCC) χωρητικότητας 300.000 – 400.000 τόνων.
Το Ινστιτούτο του Αρχιπελάγους συνεχίζει να συγκεντρώνει και να επεξεργάζεται καθημερινά τα στοιχεία γύρω από την κίνηση των πλοίων στο Αιγαίο, τα οποία βρίσκονται ανά πάσα στιγμή στη διάθεση της πολιτικής ηγεσίας και των αρμόδιων αρχών. Το διαρκώς αυξανόμενο περιβαλλοντικό ρίσκο στο Αιγαίο απαιτεί γρήγορα βήματα και πρωτοβουλίες ώστε να καλυφθεί σύντομα το τεράστιο κενό που υπάρχει στη διαχείριση της συγκεκριμένης κατάστασης.
Αρχείο Δημοσιευμάτων σχετικά με την έρευνα του Ινστιτούτου του Αρχιπελάγους
Μποτιλιάρισμα στο Αιγαίο - Κίνδυνος για πρόκληση ναυτικής τραγωδίας με οικολογική καταστροφή
Πέτρος Στεφανής, ΤΑ ΝΕΑ, 15-3-10
«Ελληνικά και κυρίως ξένα πετρελαιοφόρα έως και 150.000 τόνων αλωνίζουν στο Αιγαίο. Ταυτόχρονα, φορτηγά πλοία μεταφέρουν χημικά και τοξικά απόβλητα ή άλλα επικίνδυνα φορτία. Αυτό σημαίνει πως το ρίσκο για ένα σοβαρό θαλάσσιο ατύχημα ή και εκτεταμένη ρύπανση είναι πραγματικό, όχι θεωρητικό....»
Διαβάστε ΕΔΩ το πλήρες δημοσίευμα
Ζητείται... τροχονόμος και για το Αιγαίο
Γιώργος Κιούσης, Ελευθεροτυπία, 24-02-2010
«Ανησυχητική και επικίνδυνη» χαρακτηρίζουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση των πλοίων στα στενά Εύβοιας-Ανδρου και Ικαρίας-Μυκόνου οι επιστήμονες του Αρχιπελάγους, του Ινστιτούτου Θαλάσσιας & Περιβαλλοντικής Ερευνας Αιγαίου, που πραγματοποιούν έρευνα σε συνεργασία με την IMIS Hellas, με τη χρήση του συστήματος Mariweb για την καταγραφή της πραγματικής εικόνας της κίνησης των πλοίων στο Αιγαίο.
Διαβάστε το πλήρες δημοσίευμα ΕΔΩ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου