Πέραν των όσων έχουν ειπωθεί για το θέμα των φορτηγών, σε σημείο που έχει γίνει επικίνδυνα ΝΙΑΝΙΑ και μας τα έχουν πρήξει, αφού ουσιώδης κουβέντα δεν γίνεται, μιας και έχουν όλοι χεσμένοι την φωλιά τους, διαβάστε και το κάτωθι το οποίο έχει άμεση σχέση με την θέληση της κυβέρνησης να κλείσει το θέμα. Μην ξεχνάμε ότι ένα λιμάνι για να μπορέσει να δουλέψει σωστά, πέρα άλλων πολλών παραγόντων, χρειάζεται πολύ καλές χερσαίες μεταφορές (φορτηγά, τρένα, οδικό δίκτυο, χειριστές γερανών, εργάτες για φορτοεκφορτώσεις, κτπ). Όπως καταλαβαίνεται, οι μεταφορές πρέπει να είναι ελεγχόμενες από αυτούς που έχουν άμεσο ώφελος από την ομαλή λειτουργία του λιμένος.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΤΩΘΙ:
Στον Πειραιά, στα γραφεία της Κινεζικής COSCO, έχουν έρθει 5 προσφορές για Pan European Transportation Contracts από 3 ξένες και 2 Ελληνικές εταιρείες.
Να γιατί βιάζονται να ανοίξουν το επάγγελμα !!!
Flash Back - 1999 όλη η Αργεντινή βράζει. Το κράτος & το ΔΝΤ αποφασίζει να βάλει φόρους στους φορτηγατζήδες. 3 μέρες απεργία γονάτισαν την χώρα. Η πρόταση αποσύρθηκε.
Flash Back -1980 απεργία φορτηγατζήδων σταματά την νομοθεσία που θα άλλαζε την intra state (μέσα στο state) και intra state νομοθεσία. Μέχρι σήμερα δεν τόλμησε κάνεις να ξαναφέρει το θέμα. Έτσι σήμερα έχουμε τους σοσιαλιστές να φέρνουν νομοθεσία που ούτε η Αμερική έχει.
Αλλά πρέπει να τους θυμίσουμε την ιστορία της απεργίας των φορτηγατζήδων της Minneapolis to 1934. "An emergency exists in this city, whereby the life and safety of the public is menaced and
endangered." O δήμαρχος είπε τότε. Σχεδόν το ίδιο τροπάριο σαν αυτό που λένε σήμερα- μετά από 76 χρόνια λένε τα ίδια... Μετά από δυο εβδομάδες οι απεργοί νίκησαν και το ισχυρότερο συνδικάτο της
Αμερικής γεννήθηκε. Φορτηγατζήδες θέλουν να σας πάρουν την περιουσία σας και να την δώσουν σε άλλους. Θέλουν να σπάσουν το ηθικό μιας πάστας εργάτη που αγαπά την ελευθερία περισσότερο από κάθε άλλο.
Θέλουν να σκύψετε το κεφάλι με το να σας κάνουν να αισθανθείτε ένοχοι για την κοινωνία που υποφέρει. Μην τους αφήσετε. Καλύτερα άδεια ράφια χωρίς αυτούς πάρε γεμάτα με αυτούς. Είμαι διπλά σας από μια καρέκλα αλλά δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο κοντά σας νοιώθω. Δούλεψα
τέσσερα καλοκαίρια φορτηγατζής για να πληρώσω το πανεπιστήμιο και ήταν μια από της ποιο πλούσιες εμπειρίες της ζωής μου. Πώς να ξεχάσει κάνεις την μοναξιά αλλά και την ελευθερία του δρόμου. Η' τα "διαμάντια της ζωής" με τα οποία φεύγεις από το road dinner μετά από συζήτηση 2
ωρών με τους συναδέλφους. Κρατήστε γερά και η πατρίδα θα σας ευγνωμονεί.
Truckers in Argentina Halt a Crippling Strike
By CLIFFORD KRAUSS
Published: July 9, 1999
BUENOS AIRES, July 8- Tens of thousands of truck drivers halted a three-day-old nationwide strike today after the lower house of Congress voted to postpone a new vehicle tax intended to cover a
$100-a-month raise for teachers.
Consumers and shopkeepers, who were beginning to suffer shortages of milk and other perishable foods, were relieved by the announcement that the strike was over, as were business leaders and economists, who feared the strike could worsen an already deepening recession.
It also raised questions about how the Government would pay for the $700 million raise for teachers when its deficit is widening to levels that are alarming international bankers and investors
75th anniversary of the Minneapolis truck drivers' strike
"An emergency exists in this city, whereby the life and safety of the public is menaced and endangered."
On the morning of February 7, 1934, workers who delivered coal to businesses and residences throughout Minneapolis, Minnesota, fanned out across the city, armed with mimeographed strike instructions and maps, to shut down the 67 companies that supplied the city's source of heat.
Late in January, the upper-Midwestern city, noted for its fiercely cold winters, had been hit with unseasonably warm weather, and the need for coal had slackened. But on February 1, temperatures suddenly dropped below zero, and the following day the tight-knit group of workers leading the effort to secure improved working conditions, higher wages and union recognition called a meeting. The unorganized coal delivery workers, poverty-stricken and having borne the worst of the Great Depression, voted to strike.
Preparations for this moment had quietly begun three years earlier. Now, within three hours, some 600 workers, comprising truck drivers, their helpers and the workers who labored inside the coal yards, had 65 of the companies shut down. Where individual trucks, aided by police, managed to break through picket lines, strikers used a mobile technique dubbed "cruising pickets" to stop them.
Strikers' trucks in hot pursuit would have one picket jump on the running board of the offending vehicle and reach inside the cab to pull the emergency brake. A second picket would flip the dump lever on the truck and
the load of coal would be deposited in the street.
The strike caught the ruling elite of Minneapolis by surprise. One of their representatives communicated to the Regional Labor Board (RLB), "An emergency exists in this city, whereby the life and safety of the public is
menaced and endangered."
May this page be a useful space to share our ideas. If the freedom of speech will be taken away, then dumb and silence will lead us, like sheep, to the slaughter. Let's say “I LOVE YOU”, and let's “SMILE” to each other. No one will remember us for our inner thoughts. The sound of silence is the complete emptiness. Open Up and life will be easier. Let's say I love you and let's smile to each other. Our life is a “GIFT”. WELCOME On Board
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου